ISCAP – DM - Negócio Electrónico
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ISCAP – DM - Negócio Electrónico by advisor "Azevedo, José Manuel Monteiro Lopes"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Otimização da informação de produtos online com foco na sua composição e instruções de lavagem: Zippy OnlinePublication . Monteiro, Gisela Sofia Neto; Azevedo, José Manuel Monteiro LopesThe increasingly noticeable presence of the Internet in our daily lives has impacted it in the most diverse areas, even in our consumption patterns. In an era when more and more companies are adapting to a new business model - e-commerce - and the growing competitiveness in the market is notorious, it is essential to optimize the presentation and description of products in online stores. In this sense, during the internship a work that aimed to optimize the presentation of the attributes of the technical composition and washing instructions of the products available in the Zippy™ online store was developed. To this end, the Research-Action methodology was used, in which all the planned actions were implemented and described in this report, and also having been successfully applied. Through this research it was possible to identify and subsequently correct the information gaps presented in eight attributes of composition and three attributes of washing instructions in some of the softwares, as well as enrich the attributes of the Footwear and Accessories category in order to present more qualitative information to the customer. Also within the research carried out, a questionnaire was applied which showed that the improvements developed are in line with the tren: the description and technical composition of the products are a very relevant factor at the moment of purchase decision. All the work developed directly impacted the information provided in the products of the Zippy™ online store, enabling customers to have access to a more informed buying decision process and even increasing their confidence in the brand. Therefore, this report presents the work developed as part of the internship carried out at Zippy™, in order to obtain the Master's degree in e-Business from the Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto.
- Prestação de serviços às PME em comércio eletrónicoPublication . Oliveira, Ana Rita Silva; Azevedo, José Manuel Monteiro LopesA expansão da Internet provocou profundas alterações na forma como as organizações orientam os seus negócios. A compra e venda de bens e serviços através da Internet trouxe inúmeros benefícios às organizações, permitindo um maior alcance tanto a clientes como a fornecedores, além da hipótese de uma loja sempre aberta. Mais ainda, o comércio eletrónico revelou-se uma importante ferramenta para combater os efeitos dos confinamentos provocados pela pandemia COVID-19 nas organizações. Assim, em virtude do contexto pandémico, muitas organizações viram-se pressionadas a tomar a decisão de criar uma loja online. No entanto, a opção pela adoção do comércio eletrónico por parte das organizações pode significar, por vários motivos, uma sobrecarga financeira significativa. Existem, disponíveis no mercado, diversas soluções para apoiar as empresas na implementação de comércio eletrónico. Estas soluções são capazes de dar resposta às necessidades e requisitos de empresas de diferentes dimensões, estado de maturidade e áreas de negócio e é da maior importância que todas as soluções sejam estudadas e ponderadas. O trabalho realizado durante o estágio procurou um melhor entendimento das várias soluções existentes e da sua adequação a pequenas e médias empresas, tendo sido realizado numa empresa que desenvolve soluções deste tipo. A intervenção aí realizada teve como objetivo perceber e colmatar carências identificadas. Este relatório contém uma revisão da literatura na área e apresenta a análise de dados recolhidos, através de um questionário do tipo diagnóstico. Foi utilizada a metodologia Investigação-Ação, de forma que se pudessem implementar melhorias na empresa e nos serviços prestados aos clientes. Foram executadas todas as etapas de um ciclo de Investigação-ação, tendo sido o resultado do estágio avaliado como um sucesso.
