Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Estratégia SEM para as PME portuguesas: projeto Aquashowtickets.com

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Ioan_Lungu_MMD_2023.pdf5.3 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente projeto propõe demonstrar o desenvolvimento do Aquashowtickets.com e analisar as estratégias de Search Engine Marketing (SEM) adotadas pelo site. O objetivo é compreender o impacto das ações de SEM para o Aqusashowtickets.com. O projeto examinará as melhores práticas de SEO (Otimização para Motores de Busca) para aumentar a visibilidade orgânica do site nos resultados de pesquisa e a gestão de campanhas publicitárias de Search Engine Advertising (Publicidade nos Motores de Busca) para direcionar tráfego pago relevante. O AquashowTickets.com, é de um site desenvolvido pela empresa Last2ticket, LDA relacionado com o parque aquático Aquashow Park. Assim, por meio deste projeto, pretende-se oferecer insights práticos para melhoria da presença online do AquashowTickets.com e explicar o impacto nas vendas de bilhetes digitais com foco na otimização e publicidade para os motores de busca.A análise de resultados demonstra que existiu crescimento no número de encomendas finalizadas, demonstrando assim o com impacto das estratégia de SEM desenvolvidos no Aquashowtickets.com
This project aims to demonstrate the development of Aquashowtickets.com and analyze the Search Engine Marketing (SEM) strategies adopted by the site. The objective is to understand the impact of SEM actions for Aquashowtickets.com. The project will examine the best practices of Search Engine Optimization (SEO) to increase the organic visibility of the site in search results and the management of Search Engine Advertising campaigns to drive relevant paid traffic. AquashowTickets.com is a website developed by the company Last2ticket, LDA, related to the Aquashow Park water park. Thus, through this project, practical insights are intended to be offered for improving the online presence of AquashowTickets.com and explaining the impact on digital ticket sales with a focus on optimization and advertising for search engines. The results analysis demonstrates that there was growth in the number of completed orders, thus showing the impact of the SEM strategies developed at Aquashowtickets.com.

Description

Keywords

Otimização para motores de busca Publicidade para motores de busca Tráfego online Página de resultados do motor de busca Marketing para motores de busca Search engine optimzation Search engine advertasing Search engine result page Online traffic

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License