Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
6.06 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
O presente relatório de estágio, desenvolvido no âmbito da obtenção do grau de Mestre em Ensino de Música, instrumento Fagote, pelas faculdades ESMAE (Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo) e ESE (Escola Superior de Educação), foi realizado durante o ano letivo 2021/2022 e descreve as atividades desenvolvidas na Academia de Música de Vilar do Paraíso. Serão apresentados os programas e matrizes de cada aluno cuja observação foi realizada, assim como os respetivos relatórios, e as planificações realizadas para cada aluno da prática de ensino supervisionado. Não obstante, será também feita uma caracterização e enquadramento da escola, assim como uma reflexão sobre o ano decorrido e a lecionação. O relatório de estágio encontra-se dividido em dois capítulos, sendo o primeiro o Guião de Observação da Prática Musical, e
o segundo a Prática de Ensino Supervisionada.
The present report, developed within the scope of obtaining the Master's degree in Music Teaching- Bassoon, trough the universities ESMAE (Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo) and ESE (Escola Superior de Educação), was carried out during the 2021/2022 academic year and describes the activities carried out at the Academia de Música de Vilar do Paraíso. The programs and matrices of each student subjected to observation will be presented, as well as the respective reports, and the plans made for each student I Worked with during the supervised teaching practice. Moreover, a characterization and contextualization of the school will be made, as well as a reflection on the teaching held during the academic year. The report is divided into two chapters, the first being the Musical Practice Observation Guide, and the second the Supervised Teaching Practice.
The present report, developed within the scope of obtaining the Master's degree in Music Teaching- Bassoon, trough the universities ESMAE (Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo) and ESE (Escola Superior de Educação), was carried out during the 2021/2022 academic year and describes the activities carried out at the Academia de Música de Vilar do Paraíso. The programs and matrices of each student subjected to observation will be presented, as well as the respective reports, and the plans made for each student I Worked with during the supervised teaching practice. Moreover, a characterization and contextualization of the school will be made, as well as a reflection on the teaching held during the academic year. The report is divided into two chapters, the first being the Musical Practice Observation Guide, and the second the Supervised Teaching Practice.
Description
Keywords
Ensino de música Fagote Estágio profissional Metodologias de aprendizagem Pedagogia Observação ativa Music teaching Bassoon Professional internship Learning methodologies Pedagogy Active observation