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Advisor(s)
Abstract(s)
Com o objectivo de avaliar o grau de satisfação e importância atribuída aos serviços prestados
na consulta na área da saúde mental e identificar as relações entre as variáveis demográficas e o
grau de satisfação do utente foi realizado um estudo descritivo transversal, numa amostra de
305 utentes.
Com a aplicação do questionário verificamos que a satisfação conjugada com a importância
fornece-nos informação valiosa permitindo identificar pontos fortes, oportunidades ou
necessidades de melhoria dos serviços. Neste estudo verificamos que os utentes encontram-se
satisfeitos com os serviços prestados e consideram-nos importantes.
Na análise bivariada, encontramos relação entre a satisfação e escolaridade.
In order to evaluate the degree of satisfaction and importance attached to services provided in the consultation on mental health and identify relationships between demographic variables and the degree of user satisfaction was conducted a cross-sectional survey in a sample of 305 users. With the application of the questionnaire we found that satisfaction coupled with the importance provides us with valuable information allowing identifying strengths, opportunities or needs for improved services. In this study we found that users are satisfied with the services provided and consider them important. In bivariate analysis, we found the relationship between satisfaction and education level.
In order to evaluate the degree of satisfaction and importance attached to services provided in the consultation on mental health and identify relationships between demographic variables and the degree of user satisfaction was conducted a cross-sectional survey in a sample of 305 users. With the application of the questionnaire we found that satisfaction coupled with the importance provides us with valuable information allowing identifying strengths, opportunities or needs for improved services. In this study we found that users are satisfied with the services provided and consider them important. In bivariate analysis, we found the relationship between satisfaction and education level.
Description
Keywords
Qualidade dos cuidados de saúde Satisfação dos utentes Validação de um instrumento Saúde mental Health care quality Patient satisfaction Instrument validation Mental health
Citation
Mota, S., Sousa, M. M. A. de S. e, Trigueiro, M. J., Flores, C., & Leuschner, A. (2010). Avaliação da satisfação e importância atribuída aos serviços prestados na área da saúde mental. 1 st ICH Gaia-Porto. https://recipp.ipp.pt/handle/10400.22/1319
Publisher
Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Tecnologia da Saúde do Porto - Politema