Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Virtual reality in promoting emphaty and knowledge towards people with ASD

Use this identifier to reference this record.

Abstract(s)

Increasing empathy and knowledge about Autism spectrum Disorders (ASD) is crucial to potentiate a better quality of lofe for people with the condition. Virtual reality (VR) is becoming a useful tool to increase empathy and/or knowldge about ASD. This dissertation intente to investigate the impacto f a VR program and the influence of gender and contact with people with ASD on knowledge and empathy toward people with ASD, as well as studying the relantionship between level o knowledge and empathy. This studu examined the levels of knowledge and empathy in 7th grade students (N=86) using the Empathy Quocient and autismo Stigma nad Knowledge Questionnaire. The results show that the experimental group had a significant increase in knowledge (p˂0,001) and empathy (p˂0,001) levels but when comparing both groups, only a significant difference in knowledge levels was found (p˂0,025). According to our findings, the young population has difficulty expressing empathy for ASD but has adequate knowledge o it, and VR is a powerful tool for increasing knowledge and empathy toward people with ASD. There is a link between knowledge and gender, as well as knowledge and empathy.
Aumentar a empatia e o conhecimento sobre as Perturbações do Espetro do Autismo (PEA) é crucial para potenciar uma melhor qualidade de vida para as pessoas com esta condição. A Realidade Virtual (RV) está a tornar-se cada vez mais uma ferramenta útil para aumentar a empatia e/ou conhecimento sobre as PEA. Esta dissertação pretende investigar o impacto de um programa de VR e a influência de género e contacto com pessoas com PEA no conhecimento e empatia com pessoas com PEA, bem como estudar a relação entre o nível de conhecimento e a empatia. Este estudo analisou os níveis de conhecimento e empatia em alunos do 7º ano de escolaridade (N=86) usando o Empathy Quocient e Autism Stigma and Knowledge Questionnaire. Os resultados mostram que o grupo experimental teve um aumento significativo dos níveis de conhecimento (p < 0.001) e níveis de empatia (p < 0.001), mas quando comparados ambos os grupos, apenas foi encontrada uma diferença significativa nos níveis de conhecimento (p < 0,025). De acordo com as nossas descobertas, a população jovem tem dificuldade em expressar empatia perante indivíduos com PEA, mas tem conhecimento adequado sobre as mesmas, e a RV é uma ferramenta poderosa para aumentar o conhecimento e a empatia perante pessoas com ASD. Existe uma ligação entre o conhecimento e o género, bem como o conhecimento e a empatia.

Description

Keywords

Autism knowledge Autism spectrum disorer´s Emphaty Virtual reality

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License