Repository logo
 
Publication

Teaching english in the 1ˢᵗ cycle of basic education: Adapting resources for students with dyslexia

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Educaçãopt_PT
dc.contributor.advisorEsteves, Vanessa Reis
dc.contributor.authorPinheiro, Inês Santos
dc.date.accessioned2024-12-27T13:02:56Z
dc.date.available2024-12-27T13:02:56Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024
dc.description.abstractO presente estudo é um relatório final de estágio que se insere no âmbito do Mestrado em Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico. Este relatório centra-se no ensino de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básico, com enfoque na inclusão de alunos com dislexia. Este estudo investigou a eficácia do manual em corresponder às necessidades dos alunos com dificuldades específicas de aprendizagem, nomeadamente a dislexia. Além disso, pretendeu explorar se o manual escolar estava adaptado para alunos disléxicos e identificar formas de como adaptá-lo de maneira a torná-lo mais inclusivo. Para realizar este estudo, foi seguido um aluno com dislexia. Para alcançar respostas e os objetivos propostos, foram realizadas análises detalhadas do manual escolar, análises das planificações de aulas, observação participante registadas no diário de bordo, e entrevistas. Estas técnicas de recolha de dados foram posteriormente interpretadas e analisadas.pt_PT
dc.description.abstract.pt_PT
dc.description.abstractThe present study is a final internship report developed within the scope of the Master's Degree in Teaching English in the 151 Cycle of Basic Education. This report focuses on the teaching of English in the 151 Cycle of Basic Education, with an emphasis on the inclusion of students with dyslexia. This study investigated the effectiveness of the coursebook in meeting the needs of students with specific learning challenges, such as dyslexia. Furthermore, it aimed to explore whether the coursebook was adapted for dyslexic students and to identify ways of adapting it to make it more inclusive. ln arder to conduct this study specifically, a student with dyslexia was followed. To achieve the answers and objectives proposed, detailed analyses of the coursebook, lesson plans, participant observation recorded in the logbook, and interviews were conducted. These data collection techniques were subsequently interpreted and analysed.pt_PT
dc.identifier.tid203773896
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/26936
dc.language.isoporpt_PT
dc.publisherInstituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação
dc.subjectEnsino de inglêspt_PT
dc.subjectAlunos jovenspt_PT
dc.subjectDislexiapt_PT
dc.subjectManuais escolarespt_PT
dc.subjectAdaptaçãopt_PT
dc.subjectEnglish teachingpt_PT
dc.subjectYoung learnerspt_PT
dc.subjectDyslexiapt_PT
dc.subjectCoursebookspt_PT
dc.subjectAdaptationpt_PT
dc.titleTeaching english in the 1ˢᵗ cycle of basic education: Adapting resources for students with dyslexiapt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ensino de Inglês do 1º Ciclo do Ensino Básicopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DM_Inês Pinheiro_2024.pdf
Size:
16.25 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: