Repository logo
 
Publication

The Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skills

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Educaçãopt_PT
dc.contributor.advisorCruz, Mário Rui Domingues Ferreira da
dc.contributor.authorYaşar, Birgül
dc.date.accessioned2022-04-19T11:38:06Z
dc.date.available2022-04-19T11:38:06Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.description.abstractThis report of classroom action research is based on the application of Project-based learning (PBL) using storytelling and analyzing its effects on enhancing EFL young learners’ 21st Century Skills. The report presents how the EFL education has been in Portugal and provides insights for teachers who would consider implementing PBL into young learner EFL classrooms using storytelling, with the aim of enhancing 21st Century Skills, among others. Therefore, the main focus is to conduct classroom action research to analyze the possibility of transforming traditional EFL teaching classrooms into an active learning environment through PBL. By undertaking an ethnographical methodological approach of both qualitative and quantitative nature and with action research outlines, the following triangulation of data collection tools were applied: lesson plans, discussions, self-assessment worksheets, questionnaires, one-on-one interviews, observation grids, and a teaching journal. Results show that both PBL and storytelling can produce effective learning experiences and foster learners' 21st Century Skills. Therefore, it can be stated that implementing PBL using storytelling has saliently positive impacts on EFL young learners’ 21st Century Skills, namely: collaboration, critical thinking, creativity, communication, problem-solving and ICT 1skills.pt_PT
dc.description.abstractEste relatório de investigação-ação em sala de aula é baseado na aplicação da abordagem “Aprendizagem baseada em projetos” (“PBL” em inglês), usando a narração de histórias, e analisando os seus efeitos no desenvolvimento de competências do século XXI, relativamente a jovens alunos de ILE. Este trabalho aborda distintos temas, nomeadamente o estado do ensino de ILE em Portugal e também fornece ideias para professores que equacionem a implementação da abordagem PBL nas salas de aula de ILE para crianças, usando a narração de histórias com o objetivo de fomentar as competências acima referidas, entre outras. Portanto, o foco principal do nosso estudo é levar a cabo este projeto com contornos de investigação-ação, de forma a verificar a possibilidade de transformar as salas de aula de ensino de inglês tradicional num ambiente ativo de aprendizagem através do PBL. Ao levarmos a cabo uma abordagem metodológica etnográfica de natureza qualitativa e quantitativa e com contornos de investigação-ação, utilizaremos as seguintes ferramentas de recolha de dados: planos da aula, discussões, checklist de auto-avaliação, questionários, entrevistas individuais, tabelas de observação, e um diário de bordo. Os resultados demonstram que tanto “Aprendizagem baseada em projetos” (“PBL” em inglês) como a narração de histórias podem produzir experiências de aprendizagem efetiva e melhorar as competências do século XXI das crianças. Portanto, pode ser dito que a implementação de PBL usando narração tem impactos positivos nas competências do século XXI dos jovens alunos de ILE, nomeadamente: colaboração, pensamento crítico, criatividade, comunicação, resolução de problemas, e competências TIC2, usando a narração de histórias.pt_PT
dc.identifier.tid202993825
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/20381
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherInstituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação
dc.subjectProject-based learningpt_PT
dc.subjectStorytellingpt_PT
dc.subjectEFL young learnerspt_PT
dc.subject21st century skillspt_PT
dc.subjectAprendizagem baseada em projetospt_PT
dc.subjectNarração de históriaspt_PT
dc.subjectJovens alunos de ILEpt_PT
dc.subjectCompetências do século 21pt_PT
dc.titleThe Effects of Project-based Learning Using Storytelling on Enhancing EFL Young Learners’ 21st Century Skillspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ensino de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básicopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 2 of 2
No Thumbnail Available
Name:
DM_Birgul Yasar_2022.pdf
Size:
2.53 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.74 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission