Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
4.25 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente relatório remete para o trabalho desenvolvido no estágio realizado no âmbito do Mestrado em Ensino da Música da Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto. Tem como principal objetivo ser uma reflexão sobre a prática educativa, dividida em dois capítulos. O primeiro capítulo incide sobre a prática educativa e as aulas supervisionadas no Conservatório do Porto. O segundo capítulo descreve o projeto de intervenção desenvolvido na Academia de Artes de Chaves, nomeadamente sobre a otimização do estudo de escalas, havendo sessões intensivas ao longo do ano letivo. As conclusões desta intervenção são de natureza quantitativa, num formato de estudo de caso com recolha de dados através de dois inquéritos de resposta fechada, de forma a analisar toda a evolução dos alunos ao longo do ano.
The present report refers to the work developed in the internship taken during the for master course at the Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto. It’s main objectice is to reflect on the educational practices, thus being divided in two chapters. The first chapter focuses on the observation and reflection on the context in which the supervised educational practice occurred in Conservatório de Música do Porto. The second chapter describes the intervention project in Academia de Artes de Chaves, about scales practice optimization, throught the year. The conclusions obtained from this quantitative research are presented in a case study format, with data collection through direct observation and two enquiries, in order to analyze the evolution of students throughout the year.
The present report refers to the work developed in the internship taken during the for master course at the Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto. It’s main objectice is to reflect on the educational practices, thus being divided in two chapters. The first chapter focuses on the observation and reflection on the context in which the supervised educational practice occurred in Conservatório de Música do Porto. The second chapter describes the intervention project in Academia de Artes de Chaves, about scales practice optimization, throught the year. The conclusions obtained from this quantitative research are presented in a case study format, with data collection through direct observation and two enquiries, in order to analyze the evolution of students throughout the year.
Description
Keywords
Ensino da música Otimização do estudo Práticas de ensino Music education Scales practise optimization Teaching practices