Repository logo
 
Publication

Difficulties in learning western and oriental languages: a comparative approach to learning german and mandarin chinese

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorSantos, Clara Maria Laranjeira Sarmento e
dc.contributor.authorMechsheryakova, Alexandra
dc.date.accessioned2019-01-15T08:58:56Z
dc.date.available2019-01-15T08:58:56Z
dc.date.issued2018-11-22
dc.descriptionEsta versão contém as críticas e sugestões dos elementos do júript_PT
dc.description.abstractThe following internship report aims to analyse and compare the learning difficulties underlying western and oriental languages. In this case, the first group of languages is represented by German, whereas the second group is represented by Mandarin Chinese. Regarding the report structure, it is organized in six parts. Firstly, in the introduction section, a brief contextualization of the research topic is made and the research method-ologies are defined. Secondly, in the second chapter, some general theoretical back-ground on foreign language learning, the general difficulties related to it and the role of the language teacher are given. After that, in the third chapter, a detailed characteriza-tion of the studied languages is made. Finished the theoretical part, in the fourth chapter, all the practical work performed during the internship as a language teacher is described. Further, in the fifth chapter, the results concerning the learning difficulties are presented. As last part, in the conclusion section, a summing up of the main ideas and findings is made.pt_PT
dc.description.abstractO presente relatório de estágio tem como objetivo analisar e comparar as dificuldades na aprendizagem subjacentes às línguas ocidentais e orientais. Neste caso, o primeiro grupo de línguas é representado por Alemão, enquanto o segundo é representado por Mandarim. Relativamente à estrutura do relatório, este é composto por seis partes. Em primeiro lugar, na secção introdutória, é feita uma breve contextualização do tema a ser estudado, e são definidas as metodologias de investigação. Em segundo lugar, no segundo capitulo, é feito um breve enquadramento teórico sobre a aprendizagem das línguas estrangeiras, as dificuldades na aprendizagem e o papel do professor de línguas. De seguida, no terceiro capítulo, é apresentada uma caracterização detalhada das duas línguas investigadas neste relatório. Terminada a parte teórica, no quarto capítulo, é descrito todo o trabalho prático desenvolvido durante o estágio como professora de línguas. Posteriormente, no quinto capítulo, são apresentados os resultados deste estudo. Em suma, na secção da conclusão, é feito um balanço final das principais ideias resultantes desta investigação.pt_PT
dc.identifier.tid202105075pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/12648
dc.language.isoporpt_PT
dc.subjectWestern languagespt_PT
dc.subjectOriental laguagespt_PT
dc.subjectGermanpt_PT
dc.subjectMandarim chiesept_PT
dc.subjectLearning difficultiespt_PT
dc.subjectLínguas orientaispt_PT
dc.subjectLínguas ocidentaispt_PT
dc.subjectDificuldades na aprendizagempt_PT
dc.subjectAlemãopt_PT
dc.subjectMandarimpt_PT
dc.titleDifficulties in learning western and oriental languages: a comparative approach to learning german and mandarin chinesept_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameEstudos Interculturais para Negóciospt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
alexandra_mechsheryakova_MISB_2018.pdf
Size:
1.42 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: