Repository logo
 
Publication

Rethinking the esp course for engineering students at the national school of applied sciences to support the post-Covid entrepreneurial initiative In Morocco

dc.contributor.authorDahbi, Manar
dc.date.accessioned2024-02-07T12:27:35Z
dc.date.available2024-02-07T12:27:35Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractMorocco adopted strong health security measures to confront early on the global outbreak of coronavirus. However, like other middle-income countries,the health emergency and lockdown strategy has resulted in substantial economic hardship and unemployment increase. To face this problem of higher unemployment rates, mainly among young graduates, Morocco has further promoted an already adopted strategy to create multiple investment opportunities to develop the “entrepreneurial spirit” among students. Higher education institutions have been called, hence, to respond to and support this post-Covid 19 initiative. In this respect, this paper aimsto report the results of an action research project on the integration of entrepreneurial soft skills activities in the English curriculum to help engineering students of the National School of Applied Sciences of Fes acquire the essential skills they need for a better professional integration as future entrepreneurs and initiators of innovative projects. At the end of this study, the participants had to answer a survey questionnaire on their perceptions of this teaching/ learning program. The results reveal a positive attitude of the respondents and stress the importance of incorporating learning activities in English classes that enhancesoft skills. The results also emphasize some recommendations on the need for students to take part in on-site training by mentors in the workplace during their internship to have a chance to learn from genuine first-hand experiences.pt_PT
dc.description.abstractMarrocos adoptou fortes medidas de segurança sanitária para fazer face ao surto global de coronavírus. No entanto, tal como outros países de rendimento médio, a estratégia de emergência sanitária e de bloqueio resultou em dificuldades económicas substanciais e no aumento do desemprego. Para enfrentar este problema de taxas de desemprego mais elevadas, principalmente entre os jovens licenciados, Marrocos promoveu ainda mais uma estratégia já adotada para criar múltiplas oportunidades de investimento para desenvolver o "espírito empresarial" entre os estudantes. As instituições de ensino superior foram chamadas, portanto, a responder e a apoiar esta iniciativa pós-Covid 19. A este respeito, o objetivo deste documento é relatar os resultados de um projeto de investigação-ação sobre a integração de atividades de soft skillsempresariais no programa de língua inglesa para ajudar os estudantes de engenharia da Escola Nacional de Ciências Aplicadas de Fes a adquirir as competências essenciais de que necessitam para uma melhor integração profissional como futuros empreendedores e promotores de projetos inovadores. No final deste estudo, os participantes responderam a um questionário sobre as suas perceções deste programa de ensino/aprendizagem. Os resultados revelam uma atitude positiva dos inquiridos e sublinham a importância de incorporar atividades de aprendizagem nas aulas de inglês que melhorem as competências transversais. Os resultados também enfatizam algumas recomendações sobre a necessidade de os estudantes participarem em formação no local de trabalho conduzida por mentores, durante o seu estágio, para terem oportunidade de aprender com experiências autênticas em primeira mão.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.issn1645-1937
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/24985
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherInstituto Superior de Contabilidade e Administração do Portopt_PT
dc.subjectActive learningpt_PT
dc.subjectVocational educationpt_PT
dc.subjectEntrepreneurialpt_PT
dc.subjectESP coursept_PT
dc.subjectPost-covid higher educationpt_PT
dc.subjectAprendizagem ativapt_PT
dc.subjectSoft skillspt_PT
dc.subjectEmpreendedoraspt_PT
dc.subjectCurso ESPpt_PT
dc.subjectEnsino profissionalpt_PT
dc.subjectEnsino superior pós-covidpt_PT
dc.titleRethinking the esp course for engineering students at the national school of applied sciences to support the post-Covid entrepreneurial initiative In Moroccopt_PT
dc.typeother
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlacePortopt_PT
oaire.citation.endPage242pt_PT
oaire.citation.issue22pt_PT
oaire.citation.startPage222pt_PT
oaire.citation.titlePolissema: Revista de Letras do ISCAPpt_PT
oaire.citation.volume1pt_PT
person.familyNameDahbi
person.givenNameManar
person.identifier.orcid0000-0001-5627-4594
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typeotherpt_PT
relation.isAuthorOfPublicationf1634704-caf2-490a-bbbb-5821eb63565a
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryf1634704-caf2-490a-bbbb-5821eb63565a

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
RETHINKING+THE+ESP+COURSE+FOR+ENGINEERING+STUDENTS_final.pdf
Size:
339.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: