Repository logo
 
Publication

From Fantasy to Emotional Intelligence: Do these have a place in the Primary English classrooms?

datacite.subject.fosCiências Sociais::Ciências da Educaçãopt_PT
dc.contributor.advisorEsteves, Vanessa Cristina Ramos Sousa e Reis
dc.contributor.authorRodrigues, Eliana Catarina Garcia
dc.date.accessioned2022-04-19T13:39:38Z
dc.date.available2022-04-19T13:39:38Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.description.abstractO presente trabalho aborda a seguinte questão didática: "Ensinar Inteligência Emocional através da Fantasia", que se tem revelado bastante proeminente no contexto do Ensino da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico. Além disso, esforça-se por identificar e reconhecer o potencial, se esta fosse incorporada nos currículos escolares, e nas salas de aula de Inglês do Ensino Básico. Essencialmente, este estudo reflexivo pretende compreender o impacto que a fantasia tem nas crianças, e como pode ser utilizada para introduzir tópicos abstratos aos alunos - a fim de trabalhar várias competências, como a inteligência emocional. Assim, a fim de trabalhar estes tópicos, iremos perguntar e responder à seguinte questão: "Será que a maravilha dos contos de fadas representa um meio adequado para introduzir o conceito de inteligência emocional numa sala de aula de Inglês do Ensino Básico?".pt_PT
dc.description.abstractThe present work addresses the following didactic issue: “Teaching Emotional Intelligence through Fantasy”, which has been proven to be rather prominent in the setting of English Language Teaching (ELT), in the 1st Cycle of Basic Education. Moreover, it strives to identify and recognize the potential, were it to be incorporated into school curriculums and embraced in primary English classrooms. Essentially, this reflective study intends to comprehend the impact that “Fantasy” has on children, and how it can be used to introduce abstract topics to pupils – in order to work various skills, like emotional intelligence (i.e., EI). Thus, in order to shed light on these matters, we shall be asking and answering the following question: “Is the wonder of fairy tales an adequate means to introduce the concept of EQ in a primary English classroom?”.pt_PT
dc.identifier.tid202993809
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/20387
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherInstituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação
dc.subjectFantasiapt_PT
dc.subjectInteligência Emocionalpt_PT
dc.subjectInglês do Ensino Básicopt_PT
dc.subjectFantasypt_PT
dc.subjectEmotional Intelligencept_PT
dc.subjectPrimary English Classroompt_PT
dc.titleFrom Fantasy to Emotional Intelligence: Do these have a place in the Primary English classrooms?pt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Ensino de Inglês no 1º Ciclo do Ensino Básicopt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 2 of 2
No Thumbnail Available
Name:
DM_Eliana Rodrigues_2022.pdf
Size:
2.07 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.74 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission