Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

From Fantasy to Emotional Intelligence: Do these have a place in the Primary English classrooms?

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_Eliana Rodrigues_2022.pdf2.07 MBAdobe PDF Download
license.txt1.74 KBLicense Download

Abstract(s)

O presente trabalho aborda a seguinte questão didática: "Ensinar Inteligência Emocional através da Fantasia", que se tem revelado bastante proeminente no contexto do Ensino da Língua Inglesa no 1º Ciclo do Ensino Básico. Além disso, esforça-se por identificar e reconhecer o potencial, se esta fosse incorporada nos currículos escolares, e nas salas de aula de Inglês do Ensino Básico. Essencialmente, este estudo reflexivo pretende compreender o impacto que a fantasia tem nas crianças, e como pode ser utilizada para introduzir tópicos abstratos aos alunos - a fim de trabalhar várias competências, como a inteligência emocional. Assim, a fim de trabalhar estes tópicos, iremos perguntar e responder à seguinte questão: "Será que a maravilha dos contos de fadas representa um meio adequado para introduzir o conceito de inteligência emocional numa sala de aula de Inglês do Ensino Básico?".
The present work addresses the following didactic issue: “Teaching Emotional Intelligence through Fantasy”, which has been proven to be rather prominent in the setting of English Language Teaching (ELT), in the 1st Cycle of Basic Education. Moreover, it strives to identify and recognize the potential, were it to be incorporated into school curriculums and embraced in primary English classrooms. Essentially, this reflective study intends to comprehend the impact that “Fantasy” has on children, and how it can be used to introduce abstract topics to pupils – in order to work various skills, like emotional intelligence (i.e., EI). Thus, in order to shed light on these matters, we shall be asking and answering the following question: “Is the wonder of fairy tales an adequate means to introduce the concept of EQ in a primary English classroom?”.

Description

Keywords

Fantasia Inteligência Emocional Inglês do Ensino Básico Fantasy Emotional Intelligence Primary English Classroom

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação

CC License