Repository logo
 
Publication

Rebranding for inclusivity: the case of Victoria´s Secret

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorTallone, Laura
dc.contributor.authorOliveira, Catarina Sofia de Sousa Vales Barroso e
dc.date.accessioned2024-12-12T11:28:06Z
dc.date.available2024-12-12T11:28:06Z
dc.date.issued2024-11-18
dc.description.abstractThis dissertation explores the intersection of Corporate Social Responsibility (CSR), brand identity, and body positivity through the case study of Victoria's Secret. Concepts such as CSR and Diversity, Equity, and Inclusion (DEI) have become increasingly important in today’s business landscape. Companies are incorporating these concepts into their business strategies, to align with modern consumer expectations and societal trends. Body positivity, a movement which emerged from social media and spilled over into the fashion industry, is one of the most recent cultural trends affecting consumer expectations. The 2010s saw the emergence of plus-size models in advertisements, and brands also expanded their size range as a response to the growing demand for inclusivity. Victoria’s Secret, a brand often associated with promoting a narrow beauty ideal, struggled to adapt to these new consumer demands. The following case study analyses the critical role of CSR strategies in the lingerie brand’s rebranding effort and highlights the challenges companies face when attempting to reconcile their past image with contemporary values.pt_PT
dc.description.abstractEsta dissertação explora a intersecção entre a Responsabilidade Social das Empresas (RSE), a identidade da marca e body positivity através do estudo de caso da Victoria's Secret. Conceitos como a RSE e Diversidade, Equidade e Inclusão (DEI) são cada vez mais importantes no panorama empresarial atual. As empresas estão a incorporar estes conceitos nas suas estratégias de negócio, de forma a alinhar-se com as expectativas do consumidor moderno e as tendências sociais. A body positivity, um movimento que surgiu nas redes sociais e se estendeu à indústria da moda, é uma das tendências culturais mais recentes que afetou as expectativas dos consumidores. A década de 2010 foi marcada pelo aparecimento de modelos plus-size em anúncios e pelas marcas que expandiram a sua variedade de tamanhos como resposta à crescente procura de inclusividade. A Victoria's Secret, uma marca frequentemente associada à promoção de um ideal de beleza restrito, teve dificuldade em adaptar-se a estas novas expectativas dos consumidores. Este estudo de caso analisa o papel fundamental das estratégias de RSE no rebranding da marca de lingerie e destaca os desafios que as empresas enfrentam quando tentam conciliar a sua imagem passada com os valores contemporâneos.pt_PT
dc.identifier.tid203749324pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/26771
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectCorporate social responsibilitypt_PT
dc.subjectBody positivitypt_PT
dc.subjectInclusivitypt_PT
dc.subjectDiversitypt_PT
dc.subjectPlus-Sizept_PT
dc.subjectRebrandingpt_PT
dc.subjectResponsabilidade social das empresaspt_PT
dc.subjectInclusãopt_PT
dc.subjectDiversidadept_PT
dc.titleRebranding for inclusivity: the case of Victoria´s Secretpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameEstudos Interculturais para Negóciospt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Catarina_Oliveira_MISB_2024.pdf
Size:
2.82 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: