Repository logo
 
Loading...
Profile Picture

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Atividades Experimentais em Vídeo no Ensino da Física
    Publication . Lopes, João Lima; Menéres, Inês; Jacob, Frederico Lázaro; Guimarães, Pedro
    A importância do papel da prática experimental é reconhecida como fundamental na aprendizagem das ciências. No entanto, a falta de recursos e a complexa gestão de espaços, equipamentos e materiais, fazem com que as atividades laboratoriais nem sempre sejam implementadas de forma simples. Por outro lado, a preparação prévia de uma experiência laboratorial é igualmente dificultada por guiões extensos e, por vezes, de difícil compreensão. A obrigatoriedade do confinamento impulsionou o uso dos meios digitais e do ensino híbrido, realçando as suas potencialidades, mas também as suas fraquezas.
  • Aplicação do Ensino Híbrido nas Atividades Laborato- riais de Física para Alunos de Engenharia
    Publication . Lopes, João Ângelo de Abreu Lima; Menéres, Inês; Jacob, Frederico Lázaro; Guimarães, Pedro
    A importância do papel da prática experimental é re- conhecida como fundamental na aprendizagem das ciências. A falta de recursos, aliada a uma complexa gestão de espaços, equipamentos e materiais, fazem com que as atividades laboratoriais nem sempre sejam implementadas de forma simples. Por outro lado, a pre- paração prévia de uma experiência laboratorial é igual- mente dificultada por guiões extensos e muitas vezes de difícil compreensão. O uso do vídeo em atividades laboratoriais de física, possibilita assim, ao aluno, uma estratégia alternativa para a aprendizagem.
  • The Internship Subject in a CTeSP Course
    Publication . Jacob, Frederico Lázaro; Alberto, António Silveira D. P.; Guimarães, Pedro
    In any higher education degree, the internship subject is designed to provide stu-dents the opportunity to work as a company labourer, but is not considered an em-ployee, however, he/she must respect the rules of his/her host institution, and to get more hands-on work experience. In engineering courses, an internship is an on-job training similar to an apprenticeship, more often taken up by students during one semester, usually the last of the course, to supplement their formal education and expose them to the professional world. Therefore, the relationship between educa-tional institutions and public or private companies is considered as strategic to be possible to train students with practical skills, but also with some theoretical knowledge. In addition, the internships are also a form of interaction that students can use to guide them through the transition to a career. The goal of this study is to present a new kind of higher education program in Portugal, the Higher Technical Professional Course (CTeSP), but also to explore the perception and challenges faced by students in undertaking an internship in one of these courses.