Browsing by Issue Date, starting with "2023-12-06"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- Detection and Mitigation of Position Spoofing Attacks on Cooperative UAV Swarm FormationsPublication . Bi, Siguo; Li, Kai; Hu, Shuyan; Ni, Wei; Wang, Cong; Wang, XinDetecting spoofing attacks on the positions of unmanned aerial vehicles (UAVs) within a swarm is challenging. Traditional methods relying solely on individually reported positions and pairwise distance measurements are ineffective in identifying the misbehavior of malicious UAVs. This paper presents a novel systematic structure designed to detect and mitigate spoofing attacks in UAV swarms. We formulate the problem of detecting malicious UAVs as a localization feasibility problem, leveraging the reported positions and distance measurements. To address this problem, we develop a semidefinite relaxation (SDR) approach, which reformulates the non-convex localization problem into a convex and tractable semidefinite program (SDP). Additionally, we propose two innovative algorithms that leverage the proximity of neighboring UAVs to identify malicious UAVs effectively. Simulations demonstrate the superior performance of our proposed approaches compared to existing benchmarks. Our methods exhibit robustness across various swarm networks, showcasing their effectiveness in detecting and mitigating spoofing attacks. Specifically, the detection success rate is improved by up to 65%, 55%, and 51% against distributed, collusion, and mixed attacks, respectively, compared to the benchmarks.
- Contributo da ilustração na promoção do turismo em Portugal, o caso da Costa VerdePublication . Melo, Diogo Gomes; Serapicos, PedroO turismo em Portugal tornou-se num sector de grande importância na economia portuguesa. Ao mesmo tempo, olhando para o universo dos produtos turísticos portugueses, observamos que o seu valor provém da tradição cultural nacional. Com esta realidade, podemos traçar a importância do design, na promoção turística em Portugal, ao início da década de 1930. Foi nesse contexto que se iniciou a promoção da cultura nacional através do design gráfico. Tendo isto em conta, cruzamos estas duas realidades de modo a entender como a ilustração se deixa contaminar pela cultura popular de um povo e, para além disso, como a ilustração se pode tornar num “embaixador” de um País. Com estas preocupações, decidimos procurar entender a estética que está na origem da publicidade turística portuguesa, tendo como foco a ilustração entre as décadas de 1930 e 1950, e revitalizá-la para este projeto. Pretendemos, assim, criar um conjunto de suportes que pudessem ser encontrados na época em estudo, trazendo-o para os nossos dias, com novas abordagens que se enquadram com a realidade do século XXI.