ESHT - Departamento de Turismo e Lazer
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Browsing ESHT - Departamento de Turismo e Lazer by Author "Aires, Cátia"
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- Generation Z and the technology use during a tripPublication . Liberato, Pedro; Aires, Cátia; Liberato, Dália; Rocha, ÁlvaroThis article aims to contribute to the deepening of scientific knowledge about the specificities of the Generation Z behavior regarding the tourism sector and the use of Information Technologies, during a trip. The objective of this research is to evaluate the destination choice by Generation Z and conclude if the reasons for the choice of destination (city of Porto - Portugal) positively influence the use of technological resources during the trip. To achieve the defined objectives, 400 validated questionnaires were gathered from tourist belonging to generation Z at Porto on the main streets of tourist attraction. The results obtained highlight tourist services importance focused on accommodation, transport, catering, and attractions in general, that must always be available to tourists, since the need to obtain clarification on the tourist destinations before and during the trip, is essential and positively influences the satisfaction of the consumer experience.
- The destination choice by Generation Z influenced by the technology: Porto case studyPublication . Liberato, Pedro; Aires, Cátia; Liberato, DáliaThis article aims to contribute to the deepening of scientific knowledge about the specificities of the Generation Z behavior regarding the tourism sector. The objective of this research is to evaluate the destination choice by Generation Z and conclude if the reasons for the choice of destination (city of Porto - Portugal) positively influence the choice of technological resources in the pre-trip phase. To achieve the defined objectives, 400 validated questionnaires were gathered from tourist belonging to generation Z at Porto on the main streets of tourist attraction. The results obtained show, thus, globally, we can conclude that the three main reasons for the choice of destination Porto are: to know the city, previous recommendation, and the cultural offer, followed by wine and gastronomy and history and heritage. The reasons for the choice of destination Porto positively influence the choice of technological resources in the pre-trip phase for the significant relationships encountered.
- Uso da tecnologia e avaliação da satisfação relativamente ao destino turístico pela geração ZPublication . Liberato, Pedro; Aires, Cátia; Liberato, DáliaO presente artigo pretende apresentar uma análise comparativa no que se refere aos distintos comportamentos das gerações, no que concerne à utilização da tecnologia em diferentes contextos do quotidiano em geral, e à informação sobre destinos turísticos, em particular. A investigação empírica pretende apresentar, relativamente à geração Z, e ao destino Porto, resultados sobre a influência dos recursos tecnológicos no grau de satisfação, face ao destino, nas fases pré-viagem e durante a viagem. Os resultados evidenciam que a tecnologia faz parte do modo de vida da Geração Z, na fase da pré-viagem e durante a viagem, confirmando assim que as tecnologias e a utilização da internet são decisivas na pesquisa de informações de viagem, reservas e pagamentos, durante a fase de preparação de uma viagem, pela Geração Z. Deverão, as DMO’s regionais e locais, assegurar a permanente atualização dos conteúdos de informação online e atualização das tecnologias no destino, particularmente, nos serviços turísticos (em todos os setores: alojamento, transportes, restauração, e atrações em geral), deverá estar sempre disponível, pela necessidade de obtenção de esclarecimentos sobre os destinos turísticos antes e durante da viagem, essencial à avaliação positiva da satisfação da experiência do consumidor.
