Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.7 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
O presente Relatório de Estágio e Prática de Ensino Supervisionada, no âmbito do Mestrado em Ensino da Música da Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo/Escola Superior de Educação apresenta todas as atividades desenvolvidas no Conservatório de Música do Porto durante o ano letivo 2020/2021.
Este documento encontra-se dividido em três capítulos. O primeiro capítulo caracteriza a instituição onde foi realizado o estágio, fazendo uma contextualização histórica e organizacional, segundo os seus documentos estruturantes. O segundo capítulo contém as atividades desenvolvidas no estágio. Por fim, o terceiro capítulo
descreve o projeto de investigação, onde é testada a aplicação da expressão de emoções primárias como estratégia pedagógica no ensino do canto.
The present Internship Report and Supervised Teaching Practice, within the scope of the Masters Degree in Music Teaching at Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo/Escola Superior de Educação, presents all the activities carried out at Conservatório de Música do Porto during the academic year 2020/ 2021. This document is divided into three chapters. The first chapter characterizes the institution where the internship took place, making a historical and organizational contextualization, according to its structuring documents. The second chapter contains the activities developed in the internship. Finally, the third chapter describes the research project, where the application of the expression of primary emotions as a pedagogical strategy in singing teaching is tested.
The present Internship Report and Supervised Teaching Practice, within the scope of the Masters Degree in Music Teaching at Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo/Escola Superior de Educação, presents all the activities carried out at Conservatório de Música do Porto during the academic year 2020/ 2021. This document is divided into three chapters. The first chapter characterizes the institution where the internship took place, making a historical and organizational contextualization, according to its structuring documents. The second chapter contains the activities developed in the internship. Finally, the third chapter describes the research project, where the application of the expression of primary emotions as a pedagogical strategy in singing teaching is tested.
Description
Keywords
Canto Ensino da música Emoção Expressividade Performance Singing Music teaching Emotion Expressiveness