Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

O papel do manual e dos recursos digitais no ensino de inglês no 1.º CEB

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_Ana Martins_2024.pdf19.29 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Na era digital, a passagem dos tradicionais manuais em papel para os recursos digitais revolucionou a forma como a informação é acedida e consumida. Este enquadramento teórico tem como propósito uma pesquisa comparativa entre o uso de manuais tradicionais e recursos digitais na área de ensino-aprendizagem. Este documento investiga também as principais características dos manuais em papel e dos recursos digitais e considera o seu impacto no processo de aprendizagem dos estudantes. É também aprofundado a utilização dos mesmos simultaneamente. Este estudo lança luz sobre as implicações destes dois formatos na experiência de aprendizagem. Tendo em conta estes fatores, o documento apresenta em que âmbito se insere a utilização de ambos os formatos em contextos educativos.
.
In the digital age, the shift from traditional paper textbooks to digital resources has revolutionised the way information is accessed and consumed. The purpose of this theoretical framework is to carry out comparative research into the use of traditional textbooks and digital resources in the area of teaching and learning. This document also investigates the main characteristics of paper textbooks and digital resources and considers their impact on the student learning process. It also delves into the use of both simultaneously. This study sheds light on the implications of these two formats on the learning experience. Taking these factors into account, the document presents the scope for using both formats in educational contexts.

Description

Keywords

Manuais Recursos digitais, Ensino Básico Análise comparativa Vantagens e desvantagens Textbooks Digital resources, Elementary education Comparative analysis Advantages and disadvantages

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação

CC License