Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Peter Pan Project: A Narrativisation Model Proposal for the Primary English Language Classroom

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_Rita Marinho_2022.pdf5.62 MBAdobe PDF Download
license.txt1.74 KBLicense Download

Abstract(s)

O projeto apresentado neste documento tem como principal objetivo a criação de propostas de um modelo de narrativização para o Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico. O estudo recai sobre objetivos e questões de investigação que se irão debruçar sobre a temática da narrativização sob dois planos: a implementação da narrativização na planificação de aulas e unidades de ensino no ensino de Inglês no 1.º CEB, e a importância conferida à narrativização pelos docentes da área de Inglês. Seguir-se-á uma metodologia etnográfica, de natureza qualitativa e quantitativa, com contornos de investigação-ação, em contexto de estágio de ensino supervisionado.
The project presented in this report proposes a lesson planning narrativization model for the Young Learners English Foreign Language Class in the Primary Curriculum. The developed study focuses on investigative questions and objectives surrounding the theme of narrativization, under two plains: implementing narrativization in class and unit planning procedures in the EFL primary curriculum and questioning the importance of the role of narrativization in the Young Learners EFL class. This project shall follow both quantitative and qualitative ethnographic methodology, with action-research contours, in a teaching-learning supervised internship context.

Description

Keywords

Narrativização Storytelling Inglês 1.ºCEB Planificação de aulas Narrativization EFL in the Primary Curriculum Lesson and unit planning

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação

CC License