Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Higher education access prediction using data-mining

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
COM_BrígidaMFaria_2017.pdf616.6 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

The national panel for higher education is a big social impact event, one which mobilizes thousands of candidates. However, the heterogeneity of the Portuguese university and polytechnic infrastructure and the sheer dimension of the reality in study makes an eventual interpretation of the data obtained from that panel, and the official data only present generic and global information. This work will bring to light information with added value to those responsible on these institutions, in their decision taking processes by extracting data from the education minister site and processing it using data mining techniques.
O concurso nacional de acesso ao ensino superior é um evento social de enorme impacto, que mobiliza milhares de candidatos. No entanto, devido à heterogeneidade do tecido universitário e politécnico português e à dimensão da realidade em causa, torna-se difícil a eventual interpretação dos dados provenientes desse concurso, e os dados oficiais apenas apresentarem informação genérica e global. Este trabalho procura trazer à luz informação mais orientada às necessidades aos responsáveis destas instituições, nos processos de tomada de decisão através da previsão dos acessos ao ensino superior utilizando dados extraídos do site do ministério respetivo e utilização de processos de data-mining para os analisar.

Description

Keywords

Higher education Data Mining National panel for higher education Concurso nacional de acesso Ensino superior

Pedagogical Context

Citation

Reis, L. P., Vieira, J., Lemos, P., Novais, R., & Faria, B. M. (2017). Higher education access prediction using data-mining. 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI), 1–8. https://doi.org/10.23919/CISTI.2017.7976068

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Institute of Electrical and Electronics Engineers

CC License

Altmetrics