Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Redesign and Content Creation for the New Lightsource Website — Internship Report

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Beatriz_Castro_MMD_2022.pdf12.27 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Every year the number of Internet users expands, and consequently, eCommerce has become part of our daily life. As a result, companies have held the digital transformation as an opportunity to gain visibility, credibility and approach targets that, without the magnitude of the online, couldn't be reached. And the United Kingdom is an impressive example of how online shopping has become a buying phenomenon, being named the most advanced eCommerce market in Europe. And to be successful in this highly competitive digital world, a humanised website that gathers valuable and relevant content for the user is imperative. The present report describes the six-month curricular internship performed at Lightsource, a lighting company based in Belfast, Northern Ireland. This project aimed to assist in the development of the new Lightsource website, focusing on the redesign and content creation for the new eCommerce platform. This involved using a combination of human-centred design methods to study the users' requirements, needs and obstacles that needed improvement in this new eCommerce solution. In line with the redesign process, new content was created for the platform to push the Content Marketing and SEO strategies of the website, always supported by the best practices described in the literature. The final result is a clear improvement on the Lightsource digital presence that integrates informed decisions and outputs compiled from exploring the users' needs.
Todos os anos o número de utilizadores de Internet atinge consecutivamente novos valores recordes, fazendo, consequentemente, que fenómenos como o eCommerce se tornem hábitos cada vez mais comuns. Como resultado, as empresas têm vindo a agarrar a transformação digital como uma oportunidade para ganhar visibilidade e credibilidade, com a vantagem de alcançar mercados que sem a magnitude do digital seriam inalcançáveis. O Reino Unido é um exemplo prático de como as compras online são um fenómeno em expansão, sendo considerado o mais avançado mercado eCommerce na Europa. E para atingir o sucesso neste mundo digital incrivelmente competitivo, um website focado nas necessidades do utilizador que reúne conteúdo valioso e relevante é imperativo. O presente relatório descreve as atividades realizadas durante o estágio curricular de seis meses realizado na Lightsource, uma empresa do setor da iluminação sediada em Belfast, Irlanda do Norte. O projeto conduzido durante o estágio teve como objetivo a prestação de suporte no desenvolvimento do novo website da Lightsource, com especial foco no redesign e na criação de conteúdo para a nova plataforma de eCommerce da marca. Para isso, envolveu a aplicação de uma combinação de metodologias de design centrado no humano para identificação de requisitos, necessidades e obstáculos que exigiram melhoria nesta nova solução digital. Paralelamente, foi criado novo conteúdo para o website de forma a otimizar as estratégias de Marketing de Conteúdos e SEO, sempre suportado por aquilo que são as boas práticas salientadas pela literatura. O resultado final revela uma melhoria na presença digital da Lightsource que integra decisões informadas e validadas pelas conclusões obtidas no estudo conduzido sobre as necessidades do utilizador.

Description

Keywords

eCommerce Design Centrado no Humano Marketing de Conteúdos SEO Human-centred design Content marketing

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License