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Learning together: case study of an Erasmus+ KA1 company

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorSilva, Manuel Fernando Moreira da
dc.contributor.authorVieira, Margarida Antunes da Cunha Pinheiro
dc.date.accessioned2021-03-26T15:26:34Z
dc.date.available2021-03-26T15:26:34Z
dc.date.issued2021-01-25
dc.description.abstractThis Internship Report is intended to carry out a case study in the area of the organizational culture of a company linked to the intercultural training domain, by focusing on Erasmus+ incoming teachers and students in Portugal. This work aims at understanding how national culture, intercultural studies, business and education may interrelate. This research focuses on the role and experiences developed during the internship at Learning Together, an Erasmus + KA1 course company, and on the digital culture-based communication strategies the company uses to reach its target audiences, namely those with content related to local/national culture. In order to understand these strategies, a relation will be established with its organizational structure and culture. Thus, we intend to understand which creative and intercultural communication strategies are used, especially on the company's social networks and website. The results show this case study contibutes to strengthen the vision of the value of intercultural exchanges, taking into account the role of the digital context in which they are disseminated.pt_PT
dc.description.abstractCom o presente Relatório de Estágio é pretendido realizar um estudo de caso na área da cultura organizacional de uma empresa ligada ao domínio da formação intercultural, com maior enfoque nos professores que ingressem no Programa Erasmus + em Portugal. Este trabalho visa compreender de que forma a cultura nacional, os estudos interculturais, os negócios e a educação se podem relacionar. Esta investigação centra-se no papel e nas experiências na Learning Together, empresa de cursos Erasmus + KA1, e nas estratégias de comunicação baseadas na cultura digital que a mesma utiliza para atingir o seu públicos-alvo, nomeadamente aqueles com conteúdos relacionados com a cultura local / nacional. Para melhor compreensão dessas estratégias, será estabelecida uma relação com sua estrutura e cultura organizacional. Assim, pretendemos compreender quais as estratégias de comunicação criativas e interculturais utilizadas, principalmente nas redes sociais e no website da empresa. Os resultados pretendem mostrar que este estudo de caso contribui para uma nova visão do valor das trocas interculturais, tendo em conta o papel do contexto digital em que se disseminampt_PT
dc.identifier.tid202667065pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/17689
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectErasmus+pt_PT
dc.subjectIntercultural educationpt_PT
dc.subjectIntercultural studiespt_PT
dc.subjectTeacher mobilitypt_PT
dc.subjectOrganizational culturept_PT
dc.subjectEducação interculturalpt_PT
dc.subjectEstudos interculturaispt_PT
dc.subjectCultura organizacionalpt_PT
dc.subjectMobilidade de professorespt_PT
dc.titleLearning together: case study of an Erasmus+ KA1 companypt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameEstudos Interculturais para Negóciospt_PT

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