Repository logo
 
Publication

Analysis of the printing industry concerning the use of ecological products

dc.contributor.advisorSilva, Francisco José Gomes da
dc.contributor.authorSilva, Ana Patrícia Bravo da
dc.date.accessioned2018-04-17T09:58:52Z
dc.date.available2018-04-17T09:58:52Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractOne of the issues of great importance and under discussion in the printing industry is the recent demand for environmentally sustainable processes and products. Nowadays this theme can no longer be ignored. It is not just the preservation of the environment that is at stake. The future profitability of companies in the sector is directly linked to the way sustainable production issues are addressed today. The question is: what must we do to make printing an ecologically sustainable process? The answer lies in changing habits: reducing waste and buying organic products, for example, both reduce environmental impact and increase the value of the product. In this aspect, the most important thing is to train employees properly. In addition, caring for raw materials also makes the difference: the use of recyclable coatings and laminates, as well as adhesives low in VOC (Volatile Organic Compounds), similarly reduce environmental impact and increase product value. ADVANTAGE OF BEING "GREEN" Most companies welcome ecological practices only and exclusively because of their concern for the planet. However, ecological practices also mean increased profits and pioneer companies will have a considerable advantage over those left behind because of not having realized it before. The investment in cutting-edge technology and in professionals with adequate training becomes fundamental, so that the companies of this sector can compete and follow the great international movements of printing companies, or local competitors, presenting pieces of work with high quality at reduced prices and shorter deadlines.pt_PT
dc.description.abstractUm dos assuntos de maior importância e sob discussão na indústria gráfica é a recente procura por produtos e processos com vista a um ambiente sustentável. Actualmente, este tema não pode mais ser ignorado. Não é apenas pela preservação do ambiente que este assunto é importante. A futura rentabilidade das empresas neste sector está directamente ligada ao cumprimento de parâmetros de produção sustentável. A questão é: o que devemos nós fazer para dotar a indústria gráfica de processos ecologicamente sustentáveis? A resposta assenta numa mudança de hábitos: reduzir resíduos e adquirir ssencialmente produtos orgânicos, por exemplo, reduzem o impacto ambiental e incrementam o valor do produto. Neste aspecto, um dos vectores mais importante é treinar adequadamente os colaboradores. Um cuidado especial com as matérias primas também fará toda a diferença: o uso de revestimentos e laminados recicláveis, assim como gomas com menor índice de componentes voláteis orgânicos, ajudará também a reduzir o impacto ambiental e a incrementar o valorizar o produto final. A VANTAGEM DE SER "VERDE" A maioria das empresas está receptiva a práticas ecológicas apenas exclusivamente devido a preocupações ambientais. Todavia, as práticas ecológicas também poderão significar acréscimo dos lucros, já que as empresas pioneiras neste sentido terão vantagens competitivas face às restantes, que, não o fazendo agora, irão ter que o fazer mais tarde. O investimento em tecnologia de ponta e profissionais com a adequada formação torna-se fundamental, pois só assim as empresas deste sector poderão competir e seguir o percurso das empresas internacionais na área da impressão, ou concorrentes locais, apresentando produtos com elevada qualidade a preços reduzidos, dentro dos prazos de entrega expectáveis.pt_PT
dc.identifier.tid201899914pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/11350
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectPrinting industrypt_PT
dc.subjectPrintingpt_PT
dc.subjectOffsetpt_PT
dc.subjectHypothesis testpt_PT
dc.subjectStatisticspt_PT
dc.subjectEnvironmentpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectEnvironmental Impactspt_PT
dc.subjectWastept_PT
dc.subjectIndústria Gráficapt_PT
dc.subjectImpressãopt_PT
dc.subjectTestes de Hipótesespt_PT
dc.subjectEstatísticapt_PT
dc.subjectAmbientept_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectImpactos Ambientaispt_PT
dc.subjectResíduospt_PT
dc.titleAnalysis of the printing industry concerning the use of ecological productspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia e Gestão Industrialpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DM_AnaSilva_2017_MEGI.pdf
Size:
5.36 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: