| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 30.73 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este ensaio focou-se na minha experiência académica e profissional não só
como diretor de som do filme A Felicidade e coisas mórbidas, mas como amante
da sétima arte.
Neste relatório abordei a descoberta do cargo de diretor de som e a
possibilidade infinita de criar um mundo novo. Através de conhecimentos
teóricos e práticas trabalhadas em diversos projetos académicos, criei
fundamentos para melhorar o desempenho enquanto técnico de som e também
uma melhor capacidade de comunicação para com os restantes membros que
compõem a equipa técnica de um projeto cinematográfico.
Esta investigação serviu como base para colocar em pratica diversas
técnicas e realçar uma questão bastante pertinente e já antiga: De que forma é que
o som influencia o espetador?
This essay is focused on my academic and professional experience not only as a sound director of the film A Felicidade e Coisas Mórbidas, but as a cinema enthusiastic. In this report I covered the history of the sound in film and the endless possibility of creating a new universe. Through theoretical and practical support, I was able to improve my skills as a sound technician and also my ability to communicate with my colleagues. This investigation serves as the basis for putting into practice several techniques and to highlight a very old but pertinent question: How does sound influence the spectator?
This essay is focused on my academic and professional experience not only as a sound director of the film A Felicidade e Coisas Mórbidas, but as a cinema enthusiastic. In this report I covered the history of the sound in film and the endless possibility of creating a new universe. Through theoretical and practical support, I was able to improve my skills as a sound technician and also my ability to communicate with my colleagues. This investigation serves as the basis for putting into practice several techniques and to highlight a very old but pertinent question: How does sound influence the spectator?
Description
Dissertação de mestrado
Keywords
Som Sound designer Filme Ensaio visual História Sound Film Visual essay History
