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Cultural analysis of the video game industry: a comparison between the West and China

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Abstract(s)

The growth of the video game industry and the recent rise of China as an economic superpower appear almost in parallel time. China has a very large video game market, with one of the largest player bases in the world. However, Chinese culture is quite different from that of the Western world, mainly due to its socialpolitical and cultural context. While the industry may look at this abundant and promising market as a guaranteed opportunity, not understanding the culture could spell failure. In the world of video games, success means hard work and adapting products to certain markets is essential. In this context, this dissertation aims to provide a better understanding of how video games are adapted, taking into account different cultures and some existing challenges. It mainly seeks to describe the Chinese cultural context, which is extremely important for this industry, but also addresses the socialpolitical context with direct influence on the product, namely the regulations existing in China. In addition, specific cultural items and the challenges of localization will be discussed. In a practical approach, differences are presented between the international (Western) version and the Chinese version of several video games. The objective is to demonstrate that these differences do, in fact, exist, as well as to present possible explanations for this fact. Based on the differences found and a study of the reasons why they exist, it will be possible to have a better understanding of the various reasons why these same differences exist, whether for cultural reasons, due to laws, or other reasons.
O crescimento da indústria dos video jogos e a recente ascensão da China como superpotência económica surgem quase em paralelo. A China tem um mercado de vídeojogos bastante vasto, com uma das maiores bases de jogadores do mundo. No entanto, a cultura Chinesa é bastante distinta da do ocidente sobretudo devido ao seu contexto sociopolitico e cultural. Embora a indústria possa olhar para este mercado abundante e promissor como uma oportunidade garantida, o desconhecimento do contexto pode significar o fracasso. No mundo dos vídeojogos, o sucesso significa um trabalho árduo de adaptação dos video jogos tendo em conta os diferentes mercados. Neste contexto, esta dissertação tem como objetivo proporcionar uma melhor compreensão de como ocorre a adaptação dos video jogos, tendo em conta culturas diferentes e alguns desafios existentes. Procura descrever sobretudo o contexto cultural chinês, de extrema importância para esta indústria, mas também aborda o contexto sociopolitico com influência direta no produto, nomeadamente os regulamentos existentes na China. Para além disso, serão discutidos itens específicos da cultura e os desafios da localização dos jogos. Numa abordagem prática, apresentam-se diferenças entre a versão internacional (ocidental) e a versão chinesa de vários vídeo jogos. O objetivo é demonstrar que essas diferenças, de facto, existem, bem como em apresentar possíveis explicações para esse facto. Com base nas diferenças encontradas e um estudo sobre as razões para as mesmas existirem, será possível ter uma melhor compreensão sobre os motivos a que levam a este acontecimento, seja por questões culturais, devido a leis, ou por outra razão.

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China Localization Culture Video game industry West Localização Cultura Indústria dos video jogos Ocidente

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