| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 393.48 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O objetivo deste estudo é conhecer uma vertente
específica do perfil informacional dos alunos que
cresceram na era digital, ditos nativos digitais, na
utilização que fazem da Internet. Assim, pretende-se
aferir os critérios que aplicam na avaliação das fontes de
informação disponíveis na web na vertente da
credibilidade. A análise dos dados obtidos, resultantes da
aplicação de 195 questionários a alunos do 8º ao 12º, é
enquadrada e sustentada por revisão da literatura acerca
do conceito de credibilidade da informação.
The objective of this study is to understand a specific aspect of information behaviour of teenagers who grew up in the digital age, also called digital natives, in their use of the Internet. Thus, we intend to assess the criteria regarding credibility that they apply in information sources available on the web evaluation. Data analysis, retrieved from the application of 195 questionnaires to students from 8th to 12 th grade, is framed and supported by literature review on the concept of information credibility.
The objective of this study is to understand a specific aspect of information behaviour of teenagers who grew up in the digital age, also called digital natives, in their use of the Internet. Thus, we intend to assess the criteria regarding credibility that they apply in information sources available on the web evaluation. Data analysis, retrieved from the application of 195 questionnaires to students from 8th to 12 th grade, is framed and supported by literature review on the concept of information credibility.
Description
Keywords
Credibilidade da informação Avaliação da informação Comportamento informacional juvenil Information credibility Information evaluation Young information behavior
