Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Unveiling organizational culture diversity in the german automotive industry: a cross-cultural study between Germany and Portugal

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Marta_Dias_MEIN_2024.pdf2.31 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This dissertation summarizes the concepts and theories learned over the two years as the conclusion of the master's degree in Intercultural Studies for Business. Organizational culture is a concept that can be considered a company’s heart since it consists of its values, legal matters, results, and employees. During this final work, this concept and different approaches will be explored and it will be justified why organizational culture is so important for companies. Since the Master’s consists of Culture and Business, creating case studies about companies was an option to join the two main pillars of the course. The German Automotive Industry is considered one of the biggest in the world and it strongly emphasizes the importance of their corporate culture. Audi AG, Mercedes-Benz, and Volkswagen AG were the chosen companies to study and evaluate since they are some of the biggest in the industry. Due to this, it was possible to analyze the relation between the companies’ cultures and their results. The German culture is strongly rooted in the business as well. When studying these companies, it was also possible to compare the contrast of cultural backgrounds and compare the same companies’ culture and environment in two different countries: Germany, the headquarters, and Portugal, with the branches. For this, a study on the differences between Portugal's and Germany’s work cultures was conducted to proceed with the analysis of the brands and their respective comparisons.
Como conclusão do Mestrado em Estudos Interculturais para Negócios, esta dissertação tem como objetivo comprimir conceitos e teorias que foram adquiridos ao longo dos dois anos do curso. Cultura Organizactional é um conceito que pode ser considerado o coração de uma empresa uma vez que consiste nos valores, assuntos legais, resultados e funcionários da mesma. Durante a realização deste trabalho final, este conceito e diferentes abordagens serão explorados e será justificado o porquê de cultura organizacional ser tão importante para uma empresa. Uma vez que o Mestrado consiste em Cultura e Negócios, criar casos de estudo sobre companhias foi uma opção para juntar os dois grandes pilares do curso. A Indústria Automóvel Alemã é considerada uma das maiores no mundo e enfatiza fortemente a sua cultura corporativa. Audi AG, Mercedes-Benz e Volkswagen AG foram as empresas escolhidas para ser estudadas e avaliadas uma vez que são consideradas umas das maiores da indústria. Devido a isto, foi possível analisar a relação entre as culturas das empresas e os seus resultados. A cultura Alemã está fortemente enraizada também no negócio. Aquando do estudo destas companhias, também foi possível comparar o contraste de origens culturais e também comparar a cultura das mesmas empresas em países diferentes: Alemanha, onde se situa a sede e Portugal, onde se situam as sucursais. Para isto, um estudo sobre as diferenças entre a cultura de trabalho de Portugal e da Alemanha foi concluído de forma a proceder com a análise das marcas e respetivas comparações.

Description

Keywords

Organizational culture Intercultural communication Automotive industry Business Cultura organizacional Comunicação intercultural Indústria automóvel Negócios

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue