Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
418.38 KB | Adobe PDF |
Abstract(s)
Neste ensaio investigamos o papel da montagem e as suas relações espacio-temporais na arte cinematográfica. Seguidamente, e com as bases teóricas acerca do tema apresentadas, relacionamos a sua aplicação ao longo da curta-metragem “Ausência”.
Por último, fazemos uma exploração exaustiva da relação espacio-temporal entre os planos do filme “Ausência” com a síncrona evolução do estado psicológico do protagonista.
In this essay we investigate the role of montage and its spatial and temporal connections in cinema. Then, after establishing the theoretical basis of the topic presented, we relate their applications to the short film "Absence". Finally, we explore extensively the spatio-temporal relationship between the shots of the film "Absence" with the synchronous evolution of the psychological state of the protagonist.
In this essay we investigate the role of montage and its spatial and temporal connections in cinema. Then, after establishing the theoretical basis of the topic presented, we relate their applications to the short film "Absence". Finally, we explore extensively the spatio-temporal relationship between the shots of the film "Absence" with the synchronous evolution of the psychological state of the protagonist.
Description
Keywords
Montagem Edição Relação espacio-temporal Estado psicológico Montage Editing Spatio-temporal relationship Psychological state