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Abstract(s)
O estudo apresentado pretende analisar a produção e a realização dos filmes publicitários.
Para entendermos todo esse processo, procurou-se explorar os diferentes conceitos associados à produção publicitária juntamente com todas as suas normas e técnicas.
Efectuou-se uma análise de todas as etapas deste processo, desde o momento em que surge a necessidade de uma marca ou um produto se promover, passando pela fase criativa dentro das agências de publicidade, a entrega desta ideia a uma produtora de filme publicitário e toda a fase de produção e realização do filme até a sua veiculação.
Como metodologia, utilizou-se uma pesquisa exploratória, por meio de um levantamento bibliográfico e também por experiência profissionalizante vivida durante um período de estágio em contexto de empresa e finalizando com a aplicação prática ao produzir e realizar o filme publicitário “se beberes não conduzas” .
The presented study intends to analyze the Production and the directing of an advertising film. To understand all this process, we explored the concepts of the advertising process with all its norms and techniques. Was made one analyzes of all the stages of this process, since when the necessity appears of a mark or a product to promote, passing for the creative phase inside of the advertising agencies, the delivery of this idea to a film producer advertising executive and all the phase of production and accomplishment of the film until its diffusion in the media. The methodology defined adopted a bibliographic research, and also the practical experience during the training period and also the application in a practical work of this practices when of the producing and direction process in the context of an advertising film “If you drink, don`t drive”.
The presented study intends to analyze the Production and the directing of an advertising film. To understand all this process, we explored the concepts of the advertising process with all its norms and techniques. Was made one analyzes of all the stages of this process, since when the necessity appears of a mark or a product to promote, passing for the creative phase inside of the advertising agencies, the delivery of this idea to a film producer advertising executive and all the phase of production and accomplishment of the film until its diffusion in the media. The methodology defined adopted a bibliographic research, and also the practical experience during the training period and also the application in a practical work of this practices when of the producing and direction process in the context of an advertising film “If you drink, don`t drive”.
Description
Keywords
Publicidade Produção Realização Advertising Production Direction