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Working at the marketing and communication department of a french non-profit professional organization promoting Chablis wines in France and overseas

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorRibeiro, Sandra Patrícia Marques
dc.contributor.authorBoucly, Cécile
dc.date.accessioned2021-12-21T08:26:43Z
dc.date.available2021-12-21T08:26:43Z
dc.date.issued2021-09-29
dc.description.abstractThis report presents the internship realized within the framework of the master’s degree in Intercultural Studies for Business from the Porto Business School (ISCAP, Instituto Superior de Contabilidade e Admnistraçao do Porto). This internship was carried out within the marketing and communication team of the Bureau Interprofessionel des Vins de Bourgogne, a French non-profit professional organization promoting Chablis wines in France and overseas. As a consequence of globalization, personal and professional interactions between different cultures soared during the 21st century. In the business world, this has a direct impact on the marketing and communication strategies: they have to be adapted to the other cultures in order to be successful. This implies a great knowledge of interculturality and good intercultural competences. The purpose of this report is to explain key notions such as marketing, communication, culture and interculturality. It aims to reflect on the impact of globalization and interculturality on the marketing and communication strategies of a non-profit professional organization. It also intends to describe the missions and projects carried out during this whole six-months internship experience.pt_PT
dc.description.abstractEste relatório apresenta o estágio curricular realizado no âmbito do mestrado em Estudos Interculturais para Negócios do Instituto Superior de Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP). Foi realizado no âmbito da equipa de marketing e comunicação do Bureau Interprofessionel des Vins de Bourgogne, uma organização profissional francesa sem fins lucrativos que promove os vinhos Chablis em França e no estrangeiro. Como consequência da globalização, as interações pessoais e profissionais entre diferentes culturas aumentaram durante o século XXI. No mundo dos negócios, isto tem um impacto direto nas estratégias de marketing e na comunicação: ambas têm de ser adaptadas às outras culturas para serem bem sucedidas. Isto implica um grande conhecimento sobre interculturalidade e ter competências interculturais. O objetivo deste relatório é explicar os conceitos basilares como marketing, comunicação, cultura e interculturalidade. Pretende-se também refletir sobre o impacto da globalização e da interculturalidade nas estratégias de marketing e comunicação de uma organização profissional sem fins lucrativos. Por fim, descrevemos os trabalhos desenvolvidos e projetos realizados durante toda a experiência de estágiopt_PT
dc.identifier.tid202830861pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/19163
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectComunicação interculturalpt_PT
dc.subjectMarketing em empresas sem fins lucrativospt_PT
dc.subjectGlobalizaçãopt_PT
dc.subjectCompetência interculturalpt_PT
dc.subjectIntercultural communicationpt_PT
dc.subjectNon-profit marketingpt_PT
dc.subjectGlobalizationpt_PT
dc.subjectIntercultural competencept_PT
dc.titleWorking at the marketing and communication department of a french non-profit professional organization promoting Chablis wines in France and overseaspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameEstudos Interculturais para Negóciospt_PT

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