Repository logo
 
Publication

A importância das agências de comunicação: estudo de caso

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorGonçalves, Maria José Angélico
dc.contributor.authorCoimbra, Bruna Silveira
dc.date.accessioned2022-02-10T15:00:51Z
dc.date.available2022-02-10T15:00:51Z
dc.date.issued2021-10-11
dc.description.abstractThe purpose of this study is to highlight the importance of communication agencies as an instrument capable of generating returns and supporting the growth of SMEs. Communication agencies have gained more and more space in the business world. This space was gradually conquered due to the evolution of ICTs that brought a multitude of benefits to the business world, from the optimization of processes, the increase in productivity, the improvement of internal communication and external communication, in relation to the latter, the ICT provided the possibility of offering a personalized service to its customers, in order to create a more personal and lasting relationship. Regardless of whether the company is a multinational or a small business, it is important that the company knows how to communicate with its audience, and it is in this context that communication agencies find their market segment. These agencies know the potential of digital and are specialized in developing digital communication for the growth and success of companies in order to ensure effective results of business communication in the digital sphere. The aim of this work is to identify the importance of communication agencies for the success of SMEs, as well as to show the services that are provided by them and how it is advantageous to hire their services by organizations. The methodology used to achieve the objective was, in addition to reviewing the literature in the area, a case study was carried out on a communication agency, DIGMA. The results of the study allowed us to conclude that DIGMA has successfully managed to create a broad portfolio of customers, essentially SMEs, having contributed to these small businesses migrating to the digital sphere, expanding their market share outside its borders, diversified, well, your audience.pt_PT
dc.description.abstractO propósito deste estudo é realçar a importância das agências de comunicação como instrumento capaz de gerar retorno e auxiliar no crescimento das PME. As agências de comunicação ganharam cada vez mais espaço no mundo empresarial. Esse espaço foi sendo gradualmente conquistado devido à evolução das TIC que trouxeram uma infinidade de benefícios para o mundo empresarial, desde a otimização dos processos, o aumento da produtividade, o melhoramento da comunicação interna e da comunicação externa, em relação a este último, as TIC proporcionaram a possibilidade de oferecer um atendimento personalizado aos seus clientes, de forma a criar um relacionamento mais pessoal e duradouro. Independentemente de a empresa ser multinacional ou um pequeno negócio, é importante é que a empresa saiba como comunicar com o seu público, e é neste contexto que as agências de comunicação encontram o seu segmento de mercado. Estas agências conhecem o potencial do digital e são especializadas no desenvolvimento da comunicação digital para o crescimento e sucesso das empresas de modo a garantirem resultados eficazes da comunicação empresarial na esfera digital. Pretende-se neste trabalho identificar a importância das agências de comunicação para o sucesso de PME, assim como mostrar os serviços que são prestados pelas mesmas e de que forma é vantajoso a contratação dos seus serviços por parte das organizações. A metodologia levada a cabo para concretizar o objetivo foi, para além de se efetuar a revisão da literatura na área, foi feito um estudo de caso sobre uma agência de comunicação, a DIGMA. Os resultados do estudo permitiram concluir que a DIGMA conseguiu com sucesso, criar uma carteira alargada de clientes, essencialmente PME, tendo contribuído para que esses pequenos negócios migrassem para a esfera digital, alargando a sua quota de mercado para fora das suas fronteiras, diversificado, assim, o seu público.pt_PT
dc.identifier.tid202938522pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/19890
dc.language.isoporpt_PT
dc.subjectComunicaçãopt_PT
dc.subjectComunicação digitalpt_PT
dc.subjectAgências de comunicaçãopt_PT
dc.subjectTecnologias de Informação e comunicaçãopt_PT
dc.subjectCommunicationpt_PT
dc.subjectDigital communicationpt_PT
dc.subjectCommunication agenciespt_PT
dc.subjectInformation and communication technologypt_PT
dc.titleA importância das agências de comunicação: estudo de casopt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameAssessoria em Comunicação Digitalpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 2 of 2
No Thumbnail Available
Name:
Bruna_Coimbra_MACD_2021 (2).pdf
Size:
950.54 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.74 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission