Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
14.48 MB | Adobe PDF | |||
1.74 KB | License |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este relatório de estágio foi elaborado no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada, inserida no programa do mestrado de Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico da Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico do Porto. O objetivo primordial deste trabalho prendeu-se com o aprofundamento da compreensão das contribuições da música enquanto ferramenta na criação de uma sala de aula de Inglês do 1.º CEB mais inclusiva. Numa fase inicial, fez-se uma pesquisa descritiva sendo que, posteriormente, levou-se a cabo uma pesquisa bibliográfica em torno de documentos e autores que comprovassem o impacto da música na aula de Inglês do 1.º CEB. Foi ainda feita uma análise reflexiva da Prática de Ensino Supervisionada, tendo sido aplicados questionários/formulários,quer a professores de Inglês do
1.º CEB, quer a alunos de Inglês do 3.º e 4.º ano de escolaridade. Ao longo do relatório, poder-se á encontrar evidências da eficácia da utilização da música como recurso impactante no processo de ensino-aprendizagem de Inglês em crianças do 1.º CEB, particularmente em crianças ao abrigo de medidas inseridas na Educação Inclusiva.
This report was written within the scope of the curricular unit Prática de Ensino Supervisionada, part of the curriculum of the Master's degree in Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico from Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico do Porto. The main aim of this project was to deepen the understanding of what the contributions of music as an English classroom inclusive tool can be. At an early stage, descriptive research was carried out and afterwards, bibliographic research took place in terms of documents and authors that could prove the impact of music in the English classroom. A criticai analysis of the internship was aiso included,namely the surveys that were applied to both English primary school teachers and third/fourth graders. Throughout this report, evidence of the efficiency of using music as an impacting tool in the English learning process of primary school children, specially, children with special needs, can be found.
This report was written within the scope of the curricular unit Prática de Ensino Supervisionada, part of the curriculum of the Master's degree in Ensino de Inglês no 1.º Ciclo do Ensino Básico from Escola Superior de Educação - Instituto Politécnico do Porto. The main aim of this project was to deepen the understanding of what the contributions of music as an English classroom inclusive tool can be. At an early stage, descriptive research was carried out and afterwards, bibliographic research took place in terms of documents and authors that could prove the impact of music in the English classroom. A criticai analysis of the internship was aiso included,namely the surveys that were applied to both English primary school teachers and third/fourth graders. Throughout this report, evidence of the efficiency of using music as an impacting tool in the English learning process of primary school children, specially, children with special needs, can be found.
Description
Keywords
Inglês Educação Inclusiva Música English Inclusive Education Music
Citation
Publisher
Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação