Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Relatório de Estágio de Mónica Raquel da Silva Santos

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
DM_Mónica Santos_2023.pdf954.06 KBAdobe PDF Download

Abstract(s)

O presente relatório foi desenvolvido no âmbito das Unidades Curriculares de Prática Educativa Supervisionada em creche e em educação pré-escolar, com o objetivo de descrever, analisar e refletir sobre a prática realizada nestes contextos, nomeadamente numa sala com crianças entre 12 e os 24 meses e numa sala de crianças entre os três e seis anos. O presente documento tem como finalidade a obtenção da qualificação profissional do grau de mestre para o exercício da profissão de educadora de infância. Ao longo do relatório de estágio serão mobilizados referentes teóricos e legais, de modo a sustentar as ações desenvolvidas na prática. A prática desenvolvida e analisada neste documento teve por base a metodologia de investigação-ação, tendo em conta os processos de observação, planificação, ação, avaliação e reflexão, com vista a evolução no processo educativo. Este relatório pretende não só demonstrar ações desenvolvidas pela mestranda, como também aprendizagens realizadas e o impacto na criança e nas suas aprendizagens, mostrando assim o desenvolvimento das competências profissionais da mestranda.
This report was developed under the Curricular Units of Supervised Educational Practice in early childhood education and preschool education, in order to describe, analyse and reflect on the practice carried out in both contexts, namely in a room with children aged between 12 and 24 months old and a room with children aged between three and six years old, in order to obtain the professional qualification of master degree and exercise the profession. Therefore, throughout the report, the contextualization of the two contexts and mobilization of various theoretical and legal references, in order to support the choices of actions developed in the practices. The action developed and described in this report, was based on the methodology of action research, taking into account the processes of observation, planning, action, evaluation and reflection in order to evolve in the educational process. Therefore, the report aims not only to demonstrate the student's actions, but also her learning, as well as the impact on the child and her learning, thus showing the development of the student's professional skills.

Description

Keywords

Creche Educação pré-escolar Aprendizagem Competências profissionais Brincar Interações adulto-criança Autonomia da criança Daycare Preschool education Learning Professional skills Play Adult-child interactions Child's autonomy

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Instituto Politécnico do Porto. Escola Superior de Educação

CC License