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Plano de marketing digital: estudo de caso EIPP

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, Paula de Fátima Peres Teixeira
dc.contributor.advisorPinto, Susana Mónica da Cruz
dc.contributor.authorBrandão, Clara da Silva
dc.date.accessioned2023-01-23T15:39:02Z
dc.date.available2023-01-23T15:39:02Z
dc.date.issued2022-12-06
dc.description.abstractThis dissertation has as its primary objective the presentation of a digital marketing plan proposal for the e-Learning and Pedagogical Innovation Unit of the Polytechnic of Porto, EIPP, describing all the essential steps for its elaboration. For this, the study of the audience and the definition of personas becomes relevant for the segmentation of audiences to be reached and what their needs are at the digital level. This work arises from the Unit's need to develop a digital marketing plan. The methodology adopted consists of a qualitative case study approach, which was materialized through a semi-structured interview to the EIPP coordinator and a collaborator of the digital area, direct observation and document analysis. It was concluded that the target audience should be essentially focused on teachers and researchers of the Polytechnic of Porto and teachers and researchers in higher education. Several means of digital communication were identified to integrate the strategy, namely the website with integrated blog, the social networks Facebook, Instagram, LinkedIn and Youtube, email marketing and paid online advertising. It was also intended with this digital marketing plan to define strategies on how to attract and retain new customers who are currently unaware of the EIPP.pt_PT
dc.description.abstractA presente dissertação tem como objetivo primordial a apresentação de uma proposta de plano de marketing digital para a Unidade de e-Learning e Inovação Pedagógica do Politécnico do Porto, EIPP, descrevendo todos os passos essenciais para a sua elaboração. Para isso, o estudo do público-alvo e definição de personas, torna-se relevante não só para a segmentação mas também para perceber quais as necessidades a nível digital. Este trabalho surge pelo interesse por parte da Unidade de desenvolver um plano de marketing digital. A metodologia adotada consiste numa abordagem qualitativa de estudo de caso-que se materializou através da realização de uma entrevista semi-estruturada à coordenadora do EIPP e a uma colaboradora de área do digital- observação direta e análise documental. Conclui-se que o público-alvo deverá ser essencialmente focado em docentes e investigadores do Politécnico do Porto e docentes e investigadores do ensino superior. Foram identificados vários meios de comunicação digital para integrar a estratégia, nomeadamente o website com blog integrado, as redes sociais Facebook, Instagram, LinkedIn e Youtube, o e-mail marketing e a publicidade paga online. Pretendeu-se ainda com o presente plano de marketing digital definir as estratégias de angariaiação e fidelização de novos clientes que atualmente desconhecem o EIPP.pt_PT
dc.identifier.tid203187849pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/21787
dc.language.isoporpt_PT
dc.subjectMarketing digitalpt_PT
dc.subjectPlano de marketing digitalpt_PT
dc.subjecte-Learningpt_PT
dc.subjectEIPPpt_PT
dc.subjectDigital marketingpt_PT
dc.subjectDigital marketing planpt_PT
dc.titlePlano de marketing digital: estudo de caso EIPPpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameAssessoria em Comunicação Digitalpt_PT

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