Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
76.29 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Partindo da vontade de experimentar, em contexto de criação teatral colaborativa, a interacção entre os elementos Corpo, Vestuário e Grafismo, recorre-se a t-shirts brancas e marcadores para a criação de uma metodologia que culmina na apresentação do espectáculo “como é que chegamos aqui?”.
Para além da descrição do processo criativo, este trabalho circunscreve a metodologia resultante da pesquisa laboratorial no seio da Associação Ethos, Pathos, Logos, e apresenta uma perspectiva de aplicações futuras desta - em registos que transcendem o Teatro e promovem uma relação orgânica e sensorial com o Desenho e a manipulação da peça de roupa, num âmbito de criação artístico-pedagógica mais alargado.
Starting from the will to experiment the interaction between Body, Clothing and Graphics in the context of collaborative theatre making, white t-shirts and markers are used to create a methodology which culminates in the presentation of the play "como é que chegamos aqui?" (how did we get here?). Besides of describing the creative process, this paper circumscribes the methodology which results from the laboratorial research within Ethos, Pathos, Logos Association, and presents a perspective of future applications for it - in registers that transcend Theatre and promote an organic and sensory relationship with Drawing and the manipulation of the article of clothing in a broader scope of artistic-pedagogic creation.
Starting from the will to experiment the interaction between Body, Clothing and Graphics in the context of collaborative theatre making, white t-shirts and markers are used to create a methodology which culminates in the presentation of the play "como é que chegamos aqui?" (how did we get here?). Besides of describing the creative process, this paper circumscribes the methodology which results from the laboratorial research within Ethos, Pathos, Logos Association, and presents a perspective of future applications for it - in registers that transcend Theatre and promote an organic and sensory relationship with Drawing and the manipulation of the article of clothing in a broader scope of artistic-pedagogic creation.
Description
Keywords
Intervenção gráfica Desenho como método Reinterpretação do vestuário Códigos visuais Processo colaborativo Imagética colectiva Graphic intervention Drawing as method Reinterpretation of clothing Visual codes Collaborative proccess Colective imagery