Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
3.06 MB | Adobe PDF |
Abstract(s)
Este relatório incide sobre a prática de ensino supervisionada e documenta o trabalho por mim desenvolvido no âmbito do Mestrado em Ensino de Música da Escola Superior de Educação e da Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo do Porto.
O presente trabalho divide-se em três capítulos. No primeiro apresento uma breve contextualização do Conservatório de Música do Porto, instituição que me recebeu enquanto estagiária. No segundo capítulo abordo a prática de ensino supervisionada e os principais aspectos que lhe estão relacionados, como a observação e leccionação de aulas. Por fim, no terceiro capítulo apresento o meu Projecto de Intervenção, onde trato da temática de música contemporânea no ensino e exponho a vertente pedagógica da obra Játékok de György Kurtág, descrevendo ainda a minha aplicação prática desta obra em contexto de aula.
This report reflects my supervised educational practice and describes my work within the scope of my master’s degree in Music Teaching at Escola Superior de Educação and Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo in Porto. The current work is divided in three chapters: the first has a short reference to Conservatório de Música do Porto, the school that has welcomed me as an intern. In the second chapter I approach the supervised teaching and its main aspects, which are related, such as lessons observation and teaching. Finally, the third chapter is all about my project, where I approach György Kurtág’s Játékok pedagogical strand and describe my practical application in class.
This report reflects my supervised educational practice and describes my work within the scope of my master’s degree in Music Teaching at Escola Superior de Educação and Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo in Porto. The current work is divided in three chapters: the first has a short reference to Conservatório de Música do Porto, the school that has welcomed me as an intern. In the second chapter I approach the supervised teaching and its main aspects, which are related, such as lessons observation and teaching. Finally, the third chapter is all about my project, where I approach György Kurtág’s Játékok pedagogical strand and describe my practical application in class.
Description
Keywords
Ensino de música Prática educativa Música contemporânea Kurtág Játékok Music teaching Supervised teaching Contemporary music