Repository logo
 
Loading...
Profile Picture
Person

Domingues Ferreira da Cruz, Mário Rui

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Escaping from the traditional classroom - The 'Escape Room Methodology' in the Foreign Languages Classroom
    Publication . Cruz, M.
    Apesar de já existirem vários estudos relacionados à implementação da pedagogia da gamificação em ambientes nad educativos (Cruz & Orange, 2016), a verdade é que estudos relacionados à implementação da abordagem 'Escape Room' (Guigon, 2018) são ainda bastante escassos, no que concerne aos contextos de ensino. No entanto, têm-se realizado algumas experiências pelo que se torna necessário reetir sobre sua relevância na educação, com o fim de aprender sobre o seu desenho e os principais resultados e, ao mesmo tempo, orientar os professores para uma implementação adequada e bem-sucedida.
  • PEPPA 6/7 - Primary English Practice Programme - Relatório do Projeto 20/21
    Publication . Cruz, M.
    Este relatório foi elaborado no âmbito da fase de monitorização do práticas do projeto PEPPA 6/7 - Primary English Practice Programme, no que diz respeito ao ano académico 2020-2021.
  • Issues’21 - Issues in Education
    Publication . Cruz, M.; Pinto, Cristina
    In the scope of the INW21, an international scientific joint event organized by Politécnico do Porto – Escola Superior de Educação (International Relations Office) and inED – Centre for Research and Innovation in Education, teachers, researchers and staff working in the field of Education joined together to share, discuss, reflect on and develop their ideas on topics related to Networking in Education. This meeting offered good opportunities for intercultural exchange and both personal and academic development. Therefore, professionals who attended the INW21 Conference / International Week had the chance to get in touch with high quality presentations which portray the rich research projects that we, educational practitioners, have been undertaking. Therefore, in order to make record of these presentations, a call for chapters has been promoted. In this way, issuEs 21 – Issues in Education, an e-Book, has been born.
  • PEPPA 6/7 - Primary English Practice Programme: Relatório do Projeto 22/23
    Publication . Cruz, M.; Pinto, Cristina
    Este relatório foi elaborado no âmbito da fase de monitorização de práticas do projeto PEPPA 6/7 - Primary English Practice Programme, no que diz respeito ao ano académico 2022-2023.