Repository logo
 

ESE - MCT - Comunicações em eventos científicos

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 3 of 3
  • Doce matemática
    Publication . Barros, Ana; Ribeiro, Ana; Santos, Helena; Couto, Angela; Maia-Lima, Cláudia
  • Preservice teachers' knowledge on elementary geometry concepts
    Publication . Couto, Angela; Vale, Isabel
    This text is based on a research, which is still in progress, whose main objective is to identify and understand what are the main difficulties of future mathematics teachers of basic education are, regarding their content knowledge in geometry in the context of the curricular unit of Geometry during their undergraduate degree. We chose a qualitative approach in the form of case study, in which data collection was done through observation, interviews, a diverse set of tasks, a diagnostic test and other documents. This paper focuses on the test given to prospective teachers at the beginning of the course. The preliminary analysis of the data points to a weak performance of preservice teachers in the test issues addressing elementary knowledge of Geometry
  • O conhecimento geométrico de futuros professores do ensino básico: Uma breve caracterização
    Publication . Couto, Angela; Vale, Isabel
    Este texto tem por base uma investigação, ainda em curso, cujo principal objetivo é identificar e compreender quais as principais dificuldades de futuros professores de matemática do ensino básico, ao nível dos seus conhecimentos em Geometria, no contexto da unidade curricular de Geometria durante a sua licenciatura. Optou-se por uma abordagem qualitativa na modalidade de estudo de caso, sendo a recolha de dados feita através de observações, entrevistas, realização de um conjunto diversificado de tarefas, de um teste diagnóstico e outros documentos. A presente comunicação debruça-se no Teste efetuado aos futuros professores no início da unidade curricular. A análise preliminar dos dados aponta para um fraco desempenho dos futuros professores nas questões do Teste que abordam conhecimentos elementares de Geometria.