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- Bone decade actions: are practical results measurable yet?Publication . Alves, Sandra; Oliveira, Carla; Alves, Carlos; Ribeiro, Ana I.; Neves, Nuno; Pina, Maria F.Osteoarthritis (OA) has an extremely high disease and economic burden. Despite treatments for OA pain management, data are limited on the adequacy of pain relief in OA patients. SORT will determine the adequacy of pain relief in patients with knee OA and compare patterns of clinical care and outcomes.
- How we are treating osteoporotic hip fractures (OHF)? A nationwide observational study in PortugalPublication . Alves, Carlos M. F. P.; Alves, Sandra; Pina, Maria F.Analyze changes in treatment of osteoporotic hip fractures (OHF) in Portugal, between 2000-2008. Discharges with diagnosis of hip fracture between 2000-2008 were collected from the national register of hospital discharges, mandatory for all Portuguese public hospitals. Chi-square test was used to access independence between sex, age groups, treatment and fatality. Linear regression was used to access temporal trends
- Survival in the elderly following a proximal femur fracture: one-year follow-up studyPublication . Campos, Sónia; Alves, Sandra Maria; Cabral, Abel Trigo; Pina, Maria FátimaThe aim of this study was to determine the one year survival rate after a proximal femur fracture and to investigate the predictors for fatality. All patients that were admitted, with an acute proximal femur fracture caused by a fall of low energy impact from 1 May 2008 - 30 April 2009 in a main portuguese hospital were invited to participate in the study.
- Capital humano acumulado é dos melhores ativos intangíveis de PortugalPublication . Bandeira, Ana M.Capital humano acumulado é dos melhores ativos intangíveis de Portugal
- Agir num mundo imprevisívelPublication . Marisa, CláudiaThis paper proposes a phenomenological and aesthetic approach to “performative spaces”, suggesting implications and discussing various performative (real and fictional) places as scenic spaces of symbolic interaction. In doing so it confronts social-philosophical theories and multiple theatrical practices, proposing different ways to understand the concept of scenic space.
- Gestão da Qualidade: uma reflexão crítica e actualPublication . Fonseca, LuísDe uma forma sintética, a Gestão da Qualidade assenta em “3 pilares”, cada um desenvolvido por diferentes autores e com diferentes destinatários durante a década de 1980 e o início da década seguinte: a visão dos Gurus, o movimento das normas da série ISO 9000 e os Modelos de Excelência Empresarial. É efectuada uma análise crítica dos mesmos e apontadas pistas para uma possível evolução holística da Qualidade visando a vantagem competitiva e o sucesso sustentável das organizações e a satisfação dos seus stakeholders.
- Russian Roulette: entre o teatro e a performance: detecção dos processos criativos num projecto de criação colectivaPublication . Pereira, Cheila Alexandra Matias Duarte; Oliveira, Cláudia Marisa Silva de; Mota, Álvaro Samuel Guimarães daO projecto Russian Roulette foi realizado em residência artística no Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle em Varsóvia, na Polónia (entre Abril e Maio de 2011). Consistiu num projecto de pesquisa de carácter artístico, em que o jogo da roleta russa foi o conceito no qual assentou toda a metodologia de criação, na procura pelo questionar da criação e encenação colectiva. Esse mecanismo teve aplicação social através da relação do performer/indivíduo com as comunidades de intervenção: compreendeu a criação e apresentação de seis performances, um espectáculo e uma instalação. A partir do estudo do projecto desenvolvido, pretendo descrever os métodos de criação colectiva utilizados no Russian Roulette. Apesar do estado do mundo em que vivemos, da sua urgência caótica e de certo modo individualista, acredito que é possível chegar a um tipo de criação e encenação colectiva que combine opostos, que combine uma simbiose entre o indivíduo e o colectivo, a partir da especificidade de cada grupo, de cada projecto e de cada conjuntura criativa. Neste ponto específico surge a relação com um público, culturalmente desconhecido, a participar nos vários dispositivos relacionais que criámos, partilhando assim uma experiência e tornando-se então co - autor do momento - obra.