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Key Corporate Process-Quality

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Abstract(s)

In a world with exponential technological evolution, competitiveness tends to increase and intensify. The scope of this project focuses on one of the most competitive areas of today, the automotive industry. An industry that is extremely demanding and less receptive to failure. The times dictate that the trend is the focus on Zero Defects, and for this, cases such as complaints are taken into account and are increasingly eliminating factors for suppliers. There are annual targets that, if not met, will lead to drastic reductions in orders for those suppliers or even the termination of relationships. Therefore, one of the biggest focuses in recent years of automotive companies has been the creation of Zero Defects programs, in which the goal is to prevent the occurrence of defects, and although it is not ideal, when they occur, must be stopped immediately after, without reaching the end customer. The ambit of this Thesis is the creation of an analysis and quality improvement framework in the automotive industry, directly focused on the elimination of failures occurrences, in order to achieve the goal of Zero Defects. To do this, an analysis of the complaints received by Kirchhoff Portugal will be performed, so that can be found patterns of defects, in order to develop preventive measures so that in the future, the type of defects identified will no longer occur. In addition to the analysis of the complaints, an analysis of the incidents found within the company, before they reach the customer, with the same goal, to develop preventive measures so that these defects have less chance of occurring. After all, although detected before sending to the customer, also has associated costs of rectification or scrap. After finding the patterns, countermeasures of improvement will be proposed and analyzed if they are feasible. To finish the entire development cycle, one of the approved countermeasures will be developed, implemented, and detailed in what it consists of and how it fits into the scope of work.
Num mundo com uma evolução tecnológica exponencial, a competitividade tende a aumentar e a intensificar-se. O âmbito deste projeto centra-se numa das áreas mais competitivas da atualidade, a indústria automóvel. Uma indústria que é extremamente exigente e pouco recetiva à ocorrência de falhas. Os tempos ditam que a tendência é o foco nos Zero Defeitos, e para isso, casos como reclamações são tidos em conta e são considerados fatores eliminatório para os fornecedores. São definidos objetivos anuais que, se não forem atingidos, levarão a reduções drásticas nas encomendas para esses fornecedores ou mesmo ao fim da relação comercial. Portanto, um dos maiores focos nos últimos anos das empresas do sector automóvel tem sido a criação de programas de Zero Defeitos, nos quais o objetivo é evitar a ocorrência de defeitos, e embora não seja ideal, quando estes ocorrem, devem ser detetados imediatamente a seguir, sem chegar ao cliente final. O âmbito desta tese é a criação de uma framework de análise e melhoria da qualidade na indústria automóvel, diretamente centrado na eliminação de ocorrências de falhas, de modo a atingir o objetivo dos Zero Defeitos. Para tal, será realizada uma análise das reclamações recebidas pela Kirchhoff Portugal, para que se possam encontrar padrões de defeitos, a fim de desenvolver medidas preventivas para que, no futuro, o tipo de defeitos identificados deixe de ocorrer. Para além da análise das reclamações, será efetuada uma análise dos incidentes encontrados na empresa, antes de estes chegarem ao cliente, com o mesmo objetivo, a fim de desenvolver medidas preventivas para que estes defeitos tenham menos hipóteses de ocorrer. Afinal, embora detetados antes de serem enviados ao cliente, também têm associados custos de reparação ou sucata. Após a descoberta dos padrões, serão propostas e analisadas contra-medidas de melhoria. Para terminar todo o ciclo de desenvolvimento, uma das contra-medidas aprovadas será desenvolvida, implementada, e detalhada no que consiste e como se enquadra no âmbito do trabalho.

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Automotive Industry Quality Cost of Quality Claims Internal Incidents Prevention Standard Instructions E-learning Automóvel Indústria Qualidade Custo da Qualidade Reclamações Incidentes Internos Prevenção Norma Instruções

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