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Prova públicas para a atribuição do Título de Especialista em Marketing e Publicidade (342) | 57.51 MB | Adobe PDF |
Authors
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Abstract(s)
Este trabalho profissional explora o papel e a importância da definição de uma estratégia de
gestão e comunicação de crise para uma instituição de ensino superior, o Instituto Superior de
Contabilidade e Administração do Porto (ISCAP), através da criação do Manual de Crise do ISCAP.
A comunicação de crise é uma das áreas de atuação das relações públicas estratégicas,
fundamental para a preservação de uma imagem e reputação organizacional positiva, bem
como o normal funcionamento da organização. Nos dias de hoje, as organizações vivem um
conjunto de desafios relacionados com a nova sociedade de informação e o consequente
desenvolvimento das redes sociais. Com o desenvolvimento de diversas plataformas digitais que
criam diálogos entre a empresa-público e público-público, existe um maior risco para o
surgimento e a proliferação de incidentes e mensagens negativas que podem afetar a
credibilidade e a reputação da organização.
Neste trabalho apresenta-se, na primeira parte, a contextualização teórica de relações públicas
e de comunicação de crise, com o principal objetivo de entender o seu papel e os modelos a
utilizar, com o intuito de preservar a imagem e reputação organizacional. Na segunda parte,
após a apresentação da instituição e da análise histórica do impacto das crises em que esteve
envolvida, apresenta-se o trabalho de natureza profissional, onde tendo em conta o plano de
gestão e comunicação de crise, se concebe o Manual de Crise do ISCAP, e se definem estratégias
para a sua implementação e disseminação.
This professional work explores the role and the importance of defining a crisis management and communication strategy for a Higher Education Institution (HEI), the Porto Accounting and Business School (ISCAP), through the creation of the ISCAP Crisis Manual. Crisis communication is one of the areas of strategic public relations, essential for preserving a positive organizational image and reputation, as well as normal organizational functioning. Nowadays, organizations face a set of challenges related to the new information society and the consequent development of social networks. With the development of various digital platforms that create dialogues between company-public and public-public, there is a greater risk of the emergence and proliferation of negative incidents and messages that can affect the credibility and reputation of the organization. In this work, the theoretical contextualization of public relations and crisis communication is presented in the first part, with the main objective of understanding their role and the models to be used, in order to preserve the organizational image and reputation. In the second part, after presenting the institution and the historical analysis of the impact of crises it has been involved in, the professional work is presented, where, taking into account the crisis management and communication plan, the ISCAP Crisis Manual is conceived, and strategies for its implementation and dissemination are defined.
This professional work explores the role and the importance of defining a crisis management and communication strategy for a Higher Education Institution (HEI), the Porto Accounting and Business School (ISCAP), through the creation of the ISCAP Crisis Manual. Crisis communication is one of the areas of strategic public relations, essential for preserving a positive organizational image and reputation, as well as normal organizational functioning. Nowadays, organizations face a set of challenges related to the new information society and the consequent development of social networks. With the development of various digital platforms that create dialogues between company-public and public-public, there is a greater risk of the emergence and proliferation of negative incidents and messages that can affect the credibility and reputation of the organization. In this work, the theoretical contextualization of public relations and crisis communication is presented in the first part, with the main objective of understanding their role and the models to be used, in order to preserve the organizational image and reputation. In the second part, after presenting the institution and the historical analysis of the impact of crises it has been involved in, the professional work is presented, where, taking into account the crisis management and communication plan, the ISCAP Crisis Manual is conceived, and strategies for its implementation and dissemination are defined.
Description
Prova públicas para a atribuição do Título de Especialista em Marketing e Publicidade (342).
Keywords
crisis crisis communication public relations crisis management higher education institutions crise comunicação de crise relações públicas gestão de crise instituição de ensino superior