Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Business intelligence: projeto de criação de dashboards para a empresa NDrive

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Hugo_Vieira_MACD_2022.pdf5 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Cada vez mais os dados são uma mais-valia tanto para as grandes empresas como para as PMEs, e como tal, os processos de tomada de decisão desempenham um papel fundamental. Com a evolução das ferramentas de Business Intelligence a permitirem um acesso cada vez mais eficiente, torna-se imperativo para as empresas apostarem neste tipo de soluções para continuarem a ser competitivas no mercado atual. Neste trabalho de projeto foi proposto à NDrive Navigation Systems, S.A., a criação de uma solução de Business Intelligence através da ferramenta Microsoft Power BI para gerir e monitorar os indicadores mais eficientes para a empresa. A implementação desta solução teve como base a criação e modelação de um Data Warehouse que implementasse os KPI mencionados e posterior exploração através da elaboração de dashboards. A implementação desta solução de BI foi aceite e validada pela administração, assim como pelos elementos constituintes do departamento de Marketing da empresa, onde foi possível auferir a vantagem de se ter os principais indicadores disponíveis em dashboards, sem necessidade de recorrer a diferentes ferramentas para análise conjunta dos dados, resultando assim num processo de análise muito mais rápido e eficiente.
Data is increasingly an asset for both large companies and SMEs, and as such, decision-making processes play a key role. With the evolution of Business Intelligence tools allowing an increasingly efficient access, it becomes imperative for companies to invest in this type of solutions to remain competitive in today's market. In this project work it was proposed to NDrive Navigation Systems, S.A., the creation of a Business Intelligence solution using the Microsoft Power BI tool to manage and monitor the most efficient indicators for the company. The implementation of this solution was based on the creation and modeling of a Data Warehouse that would implement the mentioned KPI's and subsequent exploration through the elaboration of dashboards. The implementation of this BI solution was accepted and validated by the administration, as well as by the constituent elements of the company's Marketing department, where it was possible to benefit from having the main indicators available in dashboards, without the need to use different tools for joint analysis of the data, resulting in a much faster and efficient analysis process.

Description

Keywords

Business intelligence Dashboards Sistemas apoio à decisão Power BI Business intelligence Dashboards Decision support systems

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue