Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

A avaliação do desempenho docente nas perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Wagner_Filho_MAA_2021.pdf1.57 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

The need to be increasingly efficient and effective has led many organizations to adopt monitoring and performance assessment tools to ensure that the activities developed are within the intended standards. In this sense, public educational institutions also need to monitor their indicators, above all, the performance of their employees. This work aims to carry out a study on the Evaluation of Teaching Performance and to know the perspectives of the professors of the Federal Institute of Rondônia – Campus Vilhena on the subject, indicating factors to be improved in the model adopted from the perspective of the respondents. This is a case study with a quantitative-qualitative approach, which aims to examine in depth all the particularities of Campus Vilhena on this subject. The means of investigation were: the case study; bibliographical research; and the application of a questionnaire. The knowledge generated by this research reveals the respondents' perspectives on the Teacher Performance Assessment and provides the institution's heads with feedback on this process, enabling its improvement.
A necessidade de ser cada vez mais eficiente e eficaz fez com que muitas organizações adotassem ferramentas de acompanhamento e avaliação de desempenho para garantir que as atividades desenvolvidas estejam dentro dos padrões pretendidos. Nesse sentido, instituições públicas de ensino também precisam acompanhar seus indicadores, sobretudo, o desempenho de seus colaboradores. Este trabalho visa realizar um estudo sobre a Avaliação de Desempenho Docente e conhecer as perspectivas dos professores do Instituto Federal de Rondônia – Campus Vilhena sobre o tema, indicando fatores a serem aperfeiçoados no modelo adotado segundo a ótica dos respondentes. Trata-se de um estudo de caso com abordagem quantitativa-qualitativa, que visa examinar com profundidade todas as particularidades do Campus Vilhena sobre este assunto. Os meios de investigação foram: o estudo de caso; a pesquisa bibliográfica; e a aplicação de questionário. O conhecimento gerado por esta pesquisa revela as perspectivas dos respondentes sobre a Avaliação de Desempenho Docente e fornece às chefias da instituição um feedback sobre este processo, possibilitando sua melhoria.

Description

Keywords

Avaliação Desempenho Docente IFRO Evaluation Performance Teacher

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License