Repository logo
 
Publication

Gestão do Conhecimento no Centro de Educação e Formação Profissional Integrada: diagnóstico e recomendações

datacite.subject.fosGestãopt_PT
dc.contributor.advisorAlmeida, Paula de Fátima Peres Teixeira
dc.contributor.authorOliveira, Lara Filipa Figueiredo de
dc.date.accessioned2021-12-06T14:00:49Z
dc.date.available2021-12-06T14:00:49Z
dc.date.issued2021-06-22
dc.description.abstractAny company or organization must have as one of its purposes, to improve its performance by exploring the knowledge acquired over the years of operation in the market. This knowledge includes, in addition to the results of operational activities, a comprehensive understanding of the coexistence between people and processes. The work developed and described in this document, intends to summarize the research carried out at Center for Integrated Vocational Education and Training (CEFPI) with the aim of improving Knowledge Management. Within the scope of the case study described, several techniques were used to collect data such as questionnaires and interviews with employees of the organization for an in-depth study. In addition to the questionnaires and interviews, a study will also be carried out through a document analysis that will be provided by the same organization. Subsequently, the collected data were analyzed with the aid of different instruments. As a result, it was possible to create a specific model of knowledge management applicable to the organization under study (CEFPI), but it could be useful or adapted for other organizations as well. As a result, it was possible to obtain a set of recommendations and diagnosis in this area of knowledge management.pt_PT
dc.description.abstractQualquer empresa ou organização deve ter como uma das suas finalidades, aperfeiçoar a sua performance atendendo à exploração do conhecimento adquirido ao longo dos anos de atuação no mercado. Este conhecimentos incluem, para além dos resultados das atividades operacionais, a compreensão abrangente da convivência entre pessoas e processos. O trabalho desenvolvido e descrito neste documento, pretende descrever a investigação desenvolvida no Centro de Educação e Formação Profissional Integrada como objetivo de melhorar a Gestão do Conhecimento. No âmbito do estudo de caso descrito foram utilizadas várias técnicas para a recolha de dados como questionários e entrevistas aos colaboradores da organização referida para um estudo profundo. Para além dos questionários e entrevistas, será também feito um estudo através de uma análise documental que será fornecida pela mesma organização. Posteriormente, os dados recolhidos foram analisados com auxilio de diferentes instrumentos . Como resultados, foi possivel a crição de um modelo específico de gestão do conhecimento aplicável para a organização em estudo mas, podendo a vir a ser útil ou adaptado para outras organizações também. Como resultados foi possível obter um conjunto de recomendações e diagnóstico, nesta área da gestão do conhecimento.pt_PT
dc.identifier.tid202805220pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/18992
dc.language.isoporpt_PT
dc.subjectGestão do conhecimentopt_PT
dc.subjectConhecimentopt_PT
dc.subjectInformaçãopt_PT
dc.subjectOrganizaçãopt_PT
dc.subjectKnowledge managementpt_PT
dc.subjectKnowledgept_PT
dc.subjectInformationpt_PT
dc.subjectOrganizationpt_PT
dc.titleGestão do Conhecimento no Centro de Educação e Formação Profissional Integrada: diagnóstico e recomendaçõespt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameInformação Empresarialpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Lara_Oliveira_MIE_2021.pdf
Size:
1.16 MB
Format:
Adobe Portable Document Format