Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.21 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
Num contexto globalizado, onde os mercados internacionais têm um papel cada vez mais
preponderante, as empresas enfrentam o desafio de se destacar.
O relatório de estágio na Mizuru Tech focou-se na análise e resolução de problemas
relacionados com a digitalização e acessibilidade das informações internas. A
organização identificou a necessidade de conservar a experiência dos colaboradores e
garantir o acesso fácil à informação e uma gestão eficaz dos documentos. Esses
componentes são essenciais para impulsionar a inovação e a resolução eficiente de
problemas. O acesso facilitado às informações permite decisões rápidas e precisas,
aumentando a agilidade e a capacidade de resposta da empresa no mercado.
Foi desenvolvido e implementado um CMS (Content Management System) adaptado às
necessidades específicas da empresa, visando melhorar a procura de informações e
contribuir para a manutenção de uma posição competitiva no mercado global. Com o
avanço das tecnologias digitais, as organizações precisam constantemente de soluções
que otimizem os seus processos internos e proporcionem um ambiente de trabalho mais
eficiente. A implementação de uma plataforma como o Wix, uma ferramenta versátil e
acessível, oferece uma oportunidade significativa para centralizar e organizar
informações de maneira intuitiva e de fácil acesso para todos os colaboradores.
Como futuros estudos é necessário uma análise centralizada no impacto da informação a
longo prazo, a investigação de como a centralização da informação numa plataforma
digital afeta a eficiência e produtividade dos colaboradores. A aplicação de uma
plataforma semelhante nas linhas de produção da empresa, visto que a consulta de
informações de montagem de equipamentos ainda é feita por papel.
In a globalised context, where international markets play an increasingly important role, companies face the challenge of standing out. The internship report at Mizuru Tech focused on analysing and solving problems related to the digitisation and accessibility of internal information. The organisation identified the need to preserve the employee experience and guarantee easy access to information and effective document management. These components are essential for driving innovation and efficient problem-solving. Easy access to information enables quick and accurate decisions, increasing the company's agility and responsiveness in the market. A CMS (Content Management System) adapted to the company's specific needs was developed and implemented, with the aim of improving the search for information and helping to maintain a competitive position in the global market. With the advance of digital technologies, organisations constantly need solutions that optimise their internal processes and provide a more efficient working environment. The implementation of a platform such as Wix, a versatile and accessible tool, offers a significant opportunity to centralise and organise information in an intuitive and easily accessible way for all employees. Future studies need to focus on the long-term impact of information, investigating how centralising information on a digital platform affects employee efficiency and productivity. The application of a similar platform to the company's production lines, since information on equipment assembly is still consulted on paper.
In a globalised context, where international markets play an increasingly important role, companies face the challenge of standing out. The internship report at Mizuru Tech focused on analysing and solving problems related to the digitisation and accessibility of internal information. The organisation identified the need to preserve the employee experience and guarantee easy access to information and effective document management. These components are essential for driving innovation and efficient problem-solving. Easy access to information enables quick and accurate decisions, increasing the company's agility and responsiveness in the market. A CMS (Content Management System) adapted to the company's specific needs was developed and implemented, with the aim of improving the search for information and helping to maintain a competitive position in the global market. With the advance of digital technologies, organisations constantly need solutions that optimise their internal processes and provide a more efficient working environment. The implementation of a platform such as Wix, a versatile and accessible tool, offers a significant opportunity to centralise and organise information in an intuitive and easily accessible way for all employees. Future studies need to focus on the long-term impact of information, investigating how centralising information on a digital platform affects employee efficiency and productivity. The application of a similar platform to the company's production lines, since information on equipment assembly is still consulted on paper.
Description
Keywords
CMS Gestão do conhecimento Gestão da informação Gestão documental Conservação de experiência Digitalização Knowledge management Information management Document management Employee experience preservation Digitization