Repository logo
 
Publication

Create Cost Effective Post Processing Techniques for Multiple Measured and Simulated Components of CVT Transmissions

datacite.subject.fosConstruções mecânicaspt_PT
dc.contributor.advisorSilva, Francisco José Gomes da
dc.contributor.authorMartins, Luís António Salvador
dc.date.accessioned2019-01-18T14:37:18Z
dc.date.available2021-10-30T00:30:23Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractThe automotive industry requires continuous innovation in order to fight the high competitiveness in this sector. More than ever, fuel economy, low emissions and comfort are the main goals when designing a vehicle. Continuously Variable Transmissions (CVT) are a type of transmissions that meet with those features and it can be the future of automatic transmissions. The presented dissertation was developed during an internship in a company, specialist in the development and production of CVT transmissions, designated by Punch Powertrain NV, located in Sint-Truiden, Belgium. The work was incorporated in the Research and Development (R&D) department, in the team of simulation, where it was possible to enhance the academic experience. This work is based on a need to post-process the results of several measured and simulated scenarios. Firstly, it was proposed to analyse the interference between the components of a hydraulic block. After the block is simulated individually, the inside walls can deform and it is important to analyse if there is interference with the movable components. Secondly, there are corrections done on gears. These corrections are evaluated through gear measurements, which need to be processed to determine if the modifications are within the nominal parameters. The last task was to analyse exported data from road load tests. In each transmission, five accelerometers are installed that record the loads subjected in the three coordinates. These files are read and, then, processed using an algorithm of a counting method, that can predict the cycles of each accelerometer for the different loads. All results are validated by the team leader and the specialists of each field. In the end, the internship allowed to increase the knowledge obtained from the Master’s.pt_PT
dc.description.abstractA indústria automóvel exige uma inovação contínua, de forma a combater a elevada competitividade neste setor. Mais do que nunca, economia de combustível, baixas emissões e conforto são as principais características na hora de desenhar um veículo. Transmissões Continuamente Variáveis (CVT) são um tipo de transmissão que cumpre esses objetivos e pode ser o futuro das transmissões automáticas. A presente dissertação foi desenvolvida durante um estágio numa empresa especialista no desenvolvimento e produção de transmissões CVT, com o nome de Punch Powertrain NV e localizada em Sint-Truiden, Bélgica. O trabalho foi inserido no departamento de Inovação e Desenvolvimento (I&D), na equipa de simulação, onde foi possível enriquecer a experiência académica. Este trabalho teve por base a necessidade de pós-processar os resultados de diversos cenários medidos e simulados. Em primeiro lugar, foi proposto analisar a interferência entre os componentes de um bloco hidráulico. Depois do bloco ser simulado individualmente, as paredes interiores podem deformar e é importante analisar se existe interferência com as componentes móveis. Em segundo lugar, existem correções feitas em rodas dentadas, para que possam trabalhar corretamente. Então, estas correções são analisadas através de medições, que precisam de ser processadas para determinar se as modificações estão dentro dos parâmetros nominais. A última tarefa foi analisar informação exportada dos testes de carga na estrada. Em cada transmissão, são instalados cinco acelerómetros que registam as cargas submetidas nas três coordenadas. Esses ficheiros são lidos e, depois, processados usando um algoritmo de contagem, que consegue prever os ciclos de cada acelerómetro para as diferentes cargas. Todos os resultados são validados pelo líder de equipa e pelos especialistas de cada área. No final, o estágio permitiu aumentar o conhecimento obtido durante o mestrado.pt_PT
dc.identifier.tid202026418pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/12675
dc.language.isoengpt_PT
dc.subjectContinuously Variable Transmissionpt_PT
dc.subjectHydraulic Blockpt_PT
dc.subjectGear Measurementspt_PT
dc.subjectRoad Load Data Acquisitionpt_PT
dc.subjectProgrammingpt_PT
dc.subjectAlgorithmspt_PT
dc.subjectTransmissão Continuamente Variávelpt_PT
dc.subjectBloco Hidráulicopt_PT
dc.subjectMedições em Rodas Dentadaspt_PT
dc.subjectAquisição de Dados de Carga em Estradapt_PT
dc.subjectProgramaçãopt_PT
dc.subjectAlgoritmospt_PT
dc.titleCreate Cost Effective Post Processing Techniques for Multiple Measured and Simulated Components of CVT Transmissionspt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia Mecânicapt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DM_LuisMartins_2018_MEM.pdf
Size:
7.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: