Repository logo
 
Publication

Criar Animais Virtuais Através de Machine Learning

dc.contributor.advisorPereira, Isabel Cecília Correia da Silva Praça Gomes
dc.contributor.authorRocha, Hugo Tiago Trindade
dc.date.accessioned2023-01-23T15:23:10Z
dc.date.available2023-01-23T15:23:10Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractApproximately 42 percent of threatened or endangered species are at risk due to invasive species. Some invasive species find the new habitat by themselves during migrations, others are misplaced by humans, be it by mistake or necessity. This project aims to create a virtual habitat, populated by intelligent agents that represent the animals present in it. Programmers and scientists can add invasive species, and simulate what might happen. This will allow a more proactive response to this type of crisis. Different data-driven models are explored in order to find the best one for the problem at hands. Game engines are discussed, they have improved greatly over the last decade, and are accessible to everyone. Reliable tools to build simple or complex prototypes that give us graphic representations that can be photo realisticpt_PT
dc.description.abstractAproximadamente 42 por cento das espécies em vias de extinção estão em risco devido a espécies invasoras. Algumas dessas espécies invasoras chegam aos novos habitats através de migrações, outras chegam através da mão humana, voluntaria ou involuntariamente. Este projeto tem como objetivo criar um habitat virtual, com agentes inteligentes que rep resentam os animais presentes nesse mesmo habitat. Programadores e cientistas poderão adicionar espécies invasoras, e simular o que pode acontecer. Isto irá permitir uma resposta mais proativa quando estes tipos de crises acontecem. Diferentes modelos orientados a dados são explorados, a fim de perceber qual será o melhor para resolver o problema. Game engines são discutidos, este tipo de ferramenta tem evoluído bastante ao longo da última década, são ferramentas grátis, que podem ser usadas para criar protótipos com gráficos simples, ou foto realistaspt_PT
dc.identifier.tid203112890pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/21781
dc.language.isoengpt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pt_PT
dc.subjectArtificial Intelligencept_PT
dc.subjectIntelligent Agentspt_PT
dc.subjectArtificial Neural Networkpt_PT
dc.subjectANNpt_PT
dc.subjectFuzzy Logicpt_PT
dc.subjectFLpt_PT
dc.subjectAdaptive Neuro Fuzzy Inference Systempt_PT
dc.subjectANFISpt_PT
dc.subjectUnitypt_PT
dc.subjectHabitat Simulationpt_PT
dc.subjectML-Agentspt_PT
dc.titleCriar Animais Virtuais Através de Machine Learningpt_PT
dc.title.alternativeCreating Virtual Animals Through Machine Learningpt_PT
dc.typemaster thesis
dspace.entity.typePublication
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typemasterThesispt_PT
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia de Inteligência Artificialpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DM_HugoRocha_2022_MEIA.pdf
Size:
5.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: