Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
9.17 MB | Adobe PDF |
Abstract(s)
Este relatório de estágio foi elaborado para dar cumprimento aos requisitos da Unidade Curricular de Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Ensino da Música da ESMAE. A primeira parte é constituída pela caracterização da instituição que me acolheu como estagiário, a Art’J– Escola Profissional de Artes Performativas da Jobra durante o ano letivo 2018/2019. A segunda parte apresenta a descrição da minha prática educativa relativa às aulas observadas, lecionadas e supervisionadas, referentes aos alunos do curso profissional de instrumentista de jazz e de combo.
Na terceira e última parte, consta o projeto de intervenção que pretende avaliar o uso de práticas pedagógicas mais intuitivas para o ensino/aprendizagem da improvisação e da linguagem do jazz para alunos que nunca tiveram contacto com esta linguagem, dando prioridade à transmissão oral.
Os resultados obtidos neste estudo, apontam para a pertinência do uso de diferentes estratégias de ensino/aprendizagem da improvisação para iniciantes.
This internship report was elaborated for the specification compliance of Supervised Teaching Practice of the Master's degree in the Teaching of Music from Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo. The first chapter is related to the characterization of the institution that received me as a probationer, the Art’J– Escola Profissional de Artes Performativas da Jobra during the school year 2018/2019. The second chapter as the description of my educational practice, whether in observing classes, teaching or being supervised, relatively to professional jazz instrumentalist course students and combo. The third and last chapter, includes the intervention project that pretends evaluate the use intuitive educational practices to the improvisation education and jazz language of students that never had contact with this language, specially the oral transmission. The results obtained in this research support the adequacy using different teaching/learning strategies of jazz beginners.
This internship report was elaborated for the specification compliance of Supervised Teaching Practice of the Master's degree in the Teaching of Music from Escola Superior de Música e Artes do Espetáculo. The first chapter is related to the characterization of the institution that received me as a probationer, the Art’J– Escola Profissional de Artes Performativas da Jobra during the school year 2018/2019. The second chapter as the description of my educational practice, whether in observing classes, teaching or being supervised, relatively to professional jazz instrumentalist course students and combo. The third and last chapter, includes the intervention project that pretends evaluate the use intuitive educational practices to the improvisation education and jazz language of students that never had contact with this language, specially the oral transmission. The results obtained in this research support the adequacy using different teaching/learning strategies of jazz beginners.
Description
Keywords
Improvisação Paráfrase Variações Imitação Tradição oral Improvisation Paraphrase Variations Imitation Oral traditional