Repository logo
 
Publication

Online hotel ratings and its influence on hotel room rates: the case of Lisbon, Portugal

dc.contributor.authorCastro, Conceição
dc.contributor.authorFerreira, Fernanda A.
dc.date.accessioned2018-03-21T13:12:13Z
dc.date.available2018-03-21T13:12:13Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractLisbon is one of the European Union cities that has one of the highest growth in the number of hotels. With the digital revolution, travelers can easily not only compare prices but also get information about the experience of other guests which can influence prices. The aim of this paper is to analyze how prices for a hotel stay can be influenced by some quality signaling factors, as star rating and online consumer’s ratings (location, cleanliness, comfort, facilities, staff and value for money, available on Booking.com), the volume of consumer’s comments and the availability of rooms in Lisbon. For 151 hotels in Lisbon, from 3 to 5 stars, through a multiple regression model, the results suggest that hotel category, location and facilities ratings have a positive influence on hotel room rates, but higher trade-off between what clients pay and the guest hotel stay experience has a negative impact on the consumer’s willingness to pay, as well as the number of comments. Among different hotel categories, the influent factors are different. Our main findings provide signs to hoteliers to take corrective actions towards the attributes most valuable for consumers and that can provide a higher room rate premium.pt_PT
dc.description.abstractLisboa é uma das cidades da União Europeia onde o número de hotéis tem tido uma das maiores taxas de crescimento. Com a revolução digital os turistas podem facilmente comparar preços bem como obter informações acerca da experiência dos hóspedes, o que pode influenciar os preços. O objetivo deste artigo é o de analisar de que forma os preços podem ser influenciados por fatores sinalizadores de qualidade, como a categoria (número de estrelas), avaliações online (localização, limpeza, conforto, comodidades, funcionários e relação qualidade/preço, disponíveis no booking.com), o número de comentários dos hóspedes e a disponibilidade de quartos em Lisboa. Para 151 hotéis, de 3 a 5 estrelas, através de um modelo de regressão múltipla, os resultados sugerem que a categoria do hotel, os ratings de localização e comodidades têm uma influência positiva no preço, mas um maior trade-off entre o que os clientes pagam e a experiência que usufruem tem um impacto negativo na vontade de pagar, assim como o número de comentários. Verifica-se, ainda, que os fatores influentes diferem entre hotéis com diferentes categorias. Os resultados fornecem pistas para os hoteleiros promoverem ações corretivas relativamente aos atributos mais valorizados e que podem proporcionar um maior prémio no preço dos quartos.pt_PT
dc.description.sponsorshipUNIAG, R&D unit funded by the FCT – Portuguese Foundation for the Development of Science and Technology, Ministry of Science, Technology and Higher Education, under the Project UID/GES/04752/2016.
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.doi10.18089/tms.2018.14SI107pt_PT
dc.identifier.issn2182-8466
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.22/11161
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherUniversidade do Algarve - ESGHT
dc.relationUID/GES/04752/2016
dc.relation.publisherversionhttp://www.tmstudies.net/index.php/ectms/article/view/1024pt_PT
dc.subjectOnline hotel ratingspt_PT
dc.subjectHedonic pricespt_PT
dc.subjectLisbon hotelspt_PT
dc.subjectBooking.compt_PT
dc.subjectPreços hedónicospt_PT
dc.subjectHotéis de Lisboapt_PT
dc.titleOnline hotel ratings and its influence on hotel room rates: the case of Lisbon, Portugalpt_PT
dc.title.alternativeOnline hotel ratings e a sua influência nos preços dos hotéis: o caso de Lisboa, Portugalpt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage72pt_PT
oaire.citation.startPage63pt_PT
oaire.citation.titleTourism & Management Studiespt_PT
oaire.citation.volume14, 1pt_PT
person.familyNameCastro
person.familyNameFerreira
person.givenNameConceição
person.givenNameFernanda A.
person.identifierR-000-4TV
person.identifier.ciencia-id0C16-E836-2C6E
person.identifier.ciencia-idD116-9419-5778
person.identifier.orcid0000-0002-1550-5867
person.identifier.orcid0000-0002-1335-7821
person.identifier.ridQ-1326-2016
person.identifier.ridN-4563-2013
person.identifier.scopus-author-id56790437400
person.identifier.scopus-author-id24723992800
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT
relation.isAuthorOfPublication055ec1c4-2a34-413a-b196-d4716682eb91
relation.isAuthorOfPublicationaaa18584-508e-46b1-9b50-4e174c0e142c
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryaaa18584-508e-46b1-9b50-4e174c0e142c

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
ART_FernandaFerreira_2018_1.pdf
Size:
1.13 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: