Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Impactos da gestão da informação na comunicação organizacional: o caso da loja online da Laskasas

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Cláudia_Silva_MIE_2021.pdf1.85 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Technological evolution has introduced a new communication paradigm as well as a change in the way people relate to each other. The adoption of New Information and Communication Technologies (ICT) is a given in today's society at the personal, social and professional levels. Information and communication management aims to manage all information and communication flows. One of the main goals is to ensure that all information reaches the right people, at the right time and in an integrated way. This research paper focuses on the case of the Online Store of Laskasas, a company that sells furniture. Since the Online Store is a recent department, Laskasas needs to readjust its information and communication management so that this department keeps up with the growth and evolution desired by the organization. In the theoretical framework concepts and themes inherent to this research work were presented, such as what is information management or what is organizational communication both internal and external, among others. For data collection, several methods were used such as interviews with the employees of the Online Store, use of external platforms such as Google Analytics, social media statistics, among others. For the creation of proposals to improve communication, it was necessary to analyze several aspects of the Laskasas Online Store such as the presence in social networks, the online chat, the website, among others. After this analysis and the identification of the problems that the Laskasas Online Store presented, it was created a set of improvement proposals that aim to optimize the information and communication management.
A evolução tecnológica introduziu um novo paradigma de comunicação bem como uma mudança na forma como as pessoas se relacionam umas com as outras. A adoção das Novas Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) é um dado adquirido na sociedade de hoje ao nível pessoal, social e profissional. A gestão da informação e da comunicação pretende gerir todos os fluxos da informação e da comunicação. Um dos principais objetivos é garantir que toda a informação chegue às pessoas certas, no período certo e de forma integra. O presente trabalho de investigação foca-se no caso da Loja Online da Laskasas, uma empresa de venda de mobiliário. Sendo a Loja Online um departamento recente, a Laskasas necessita de reajustar a sua gestão de informação e da comunicação para que este departamento acompanhe o crescimento e evolução desejados pela organização. No enquadramento teórico foram apresentados conceitos e temas inerentes à realização deste trabalho de investigação, como o que é a gestão de informação ou o que é a comunicação organizacional tanto interna como externa, entre outros. Para a recolha de dados, foram utilizados vários métodos como entrevistas aos colaboradores da Loja Online, uso de plataformas externas como Google Analytics, estatísticas das redes sociais, entre outros. Para a criação das propostas de melhoria da comunicação, foi necessário analisar em concreto vários aspetos sobre a Loja Online da Laskasas como a presença nas redes sociais, o chat online, o website, entre outros. Após essa análise e identificados os problemas que a Loja Online da Laskasas apresentou, criou-se um conjunto de propostas de melhoria que visam otimizar a gestão da informação e da comunicação.

Description

Keywords

Informação Comunicação organizacional Gestão da informação Propostas de melhoria da comunicação Information Organizational communication Information management Proposals to improve communicatio

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

CC License